کد خبر: 280091
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
بازدید 1342
گرامی‌داشت هفته‌ی حجاب و عفاف در کانون پرورش فکری

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و اسلامی، هفته‌ی جهانی حجاب و عفاف را گرامی داشتند.

به‌ گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و اسلامی در قالب قصه‌گویی، معرفی شخصیت، مسابقه، کاردستی و...، هفته‌ی جهانی حجاب و عفاف را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، ویژه‌برنامه «حجاب و عفاف، دو بال پرواز» با هدف تقویت هویت ملی و مذهبی اعضای کودک و نوجوان و نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

در این برنامه، ۳۰ عضو دختر کودک و نوجوان ضمن شناخت انواع پوشش اسلامی به استناد آیات قرآن با احکام پوشش مردان و زنان در اسلام آشنا شدند و در پایان از پنج عضو محجبه، قدردانی شد.

در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی نیز برای اعضای دختر کودک و نوجوان ویژه‌برنامه‌ای با دعوت از کارشناسان حوزه و سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد و در قالب فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی، معرفی شخصیت، شعرخوانی، خاطره‌گویی، مسابقه و تقدیر از اعضای محجبه کودک و نوجوان، مطالبی پیرامون حجاب و عفاف بیان شد.

ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی خاطرنشان کرد: دور همی اعضای دختر در قالب اردوی یک‌روزه همراه با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع مانند بازی‌های بومی‌محلی، معرفی کتاب «کاش تو را می‌دیدم»، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین و تقدیر از عضو نوجوان برگزار شد.

فاطمه ربانی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر از برگزاری مسابقه‌ی «حجاب برتر» ویژه اعضای دختر کودک و نوجوان خبر داد و گفت: در پایان از اعضای برگزیده با اهدای جوایزی قدردانی شد.

ربانی همچنین اظهار داشت: همزمان با روز دختر و سال‌روز میلاد حضرت معصومه(س)، فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی با هدف ترویج فرهنگ عفاف، معرفی الگوی زنان مسلمان و پرورش حس دینی اعضا اجرا شد.

وی در پایان افزود: یک روز با آشپزی و تهیه سالاد اولویه توسط اعضا و مربیان، برگزاری کارگاه گام به گام تا اندیشه، بازدید صد نفر از اعضا و مادران از خانه‌ی تاریخی «حاج‌چراغ پارسا» به همراه برپایی جشن دختر و اهدای جایزه از سوی مادران به دختران خود و تک‌نوازی سه‌تار توسط ریحانه منوری عضو نوجوان، از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه در هفته‌ی حجاب و عفاف، فعالیت‌های متنوعی مانند کاردستی، بحث آزاد و معرفی کتاب با هدف تقویت مهارت‌های اجتماعی، آشنایی با غذای سالم، جذب و پایدارسازی اعضا اجرا کردند.

اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری ایوان‌کی در کارگاه بازی و سرگرمی با اجرای بازی «ببین و حدس بزن» عنوان‌های مرتبط با موضوع حجاب را حدس و به خلق اثر ادبی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =