«مهارت نه گفتن» عامل مصونیت  کودکان و نوجوانان درمقابل آسیب هاست.

اولین سمینار تخصصی " مراقبت از کودکان " با موضوع " چگونه به کودکانمان آموزش دهیم در برابر دیگران از خود مراقبت کنند ؟ " با حضور مدیر کل کانون استان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری بوشهر عصر امروز ۲۴ تیرماه ۹۷  اولین سمینار تخصصی « مراقبت از کودکان » با حضور   زهره عالی نسب مدیر کل کانون پرورش فکری ، صیادی و شهبازی بعنوان سخنرانان سمینار و با همکاری انجمن  دست های صورتی در محل سالن سینما کانون بوشهر برگزار شد .
عالی نسب مدیرکل کانون استان گفت : مهارت «نه گفتن» از مهم ترین مهارتهای یک زندگی موفقیت آمیز است. و به واقع ما به دنیا نیامده ایم تا آرزو و خواسته های هر کسی را برآورده کنیم. 
چرا که گاهی نیاز و خواسته خود ما هم از اهمیت بالاتری برخوردار است. ما تنها تا حدی می توانیم با دیگران همراه باشیم و رضایتشان را به دست بیاوریم که حقوق خودمان پایمال نشود و از زندگی و اهداف خودمان دور نشویم.
«مهارت نه گفتن» از آن آموزش های مهمی است که برخی والدین متاسفانه بدون مطالعه و دقت به کودکان خود می آموزند که همیشه باید به حرف بزرگ ترها گوش کرد و همیشه حق با بزرگ ترهاست اما به واقع، این آموزش کاملا غلط است و کودک باید یاد بگیرد ؛ که گاهی هم به خواسته های دیگران «نه» بگوید چون در غیر این صورت کودک خود را تسلیم هر نوع خواسته بیمارگونه و آزاردهنده ای خواهد کرد.
عالی نسب افزود : اگر نمی خواهید کودک تان قربانی زورگویی دیگران شود ، از همین امروز به او مهارت «نه گفتن» را آموزش دهید.
بچه های حرف گوش کن را همه دوست دارند. حتی صبورترین مادرها هم اغلب ترجیح می دهند در پایان یک روز سخت و خسته کننده، به جای مقاومت فرزندشان در برابر تصمیم های خود، بعد از تمام شدن حرف های شان یک «چَشمِ» شیرین بشنوند و با کودکی که در برای خواسته های شان مقاومت می کند، سر و کله نزنند.
اما روانشناسی نوین عقیده دارد  کسانی که «نه گفتن» را در ۵ سال اول کودکی یاد نگرفته اند، نه تنها در آن سال ها، بلکه تا پایان عمر نمی توانند در برابر چیزهایی که با آنها مخالفند بایستند و به خاطر پایین بودن اعتماد به نفس شان و بی بهره بودن از مهارت «نه گفتن»، بیشتر از دیگران در معرض تجاوز یا انواع سوءاستفاده ها قرار دارند.
در این سمینار که با حضور والدین کودک و نوجوانان مراکز کانون پرورش فکری برگزار شد پیرامون مباحثی از قبیل : تشخیص نشانه های. اسیبها وتهدید ها- واموزش حفظ وشناخت بدن خوددر  کودکان توسط والدین و مربیان بصورت کارگاهی - عملی و مسابقه انجام شد .
در پایان به کودکان حاضر در سمینار کتاب هدیه داده شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =