جشن میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در مراکز کانون استان همدان

به مناسبت هفته عفاف و حجاب و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برنامه‌های متنوعی با حضور اعضا دختر در مراکز کانون استان همدان برگزار شد.

کودکان و نوجوانان همدانی روز دختر را با نقاشی بر روی پارچه رنگین کردند 

 در روز یکشنبه مورخ 24 تیرماه هم زمان با سالروز میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و روز دختر، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با همکاری  واحد فرهنگی سپاه پاسداران ناحیه همدان اقدام به برگزاری غرفه نقاشی با موضوع "عفاف و حجاب"  در مکان پیاده راه بوعلی کرد. در این برنامه تعداد 300 نفر از کودکان و نوجوانان مشارکت نموده و در پایان برنامه به همه شرکت کنندگان هدایایی اهداء شد.

ویژه  برنامه    "دخترم ملکه باش"  در مرکز رزن

برنامه اردویی فرهنگی دینی برای اعضا دختر کودک و نوجوان به همراه مادران در پارک ملت رزن با صحبت های مدیری دلشاد مسئول مرکز رزن و معرفی وقایع شخصیت حضرت معصومه سلام علیها آغاز شد.

در ادامه ثریا پیمانی افشاری از بانوان نویسنده فرهیخته مترجم ،حافظ و قاری قرآن  و نویسنده کتاب دخترم ملکه باش برای دختران حاضر در برنامه خاطر نشان کرد: خداوند دختر را ریحانه خطاب کرده است چون ریحانه ظریف است و می شکند و عطر و بویش بهشتی است و روحش لطیف پس باید بیشتر مراقب خود باشد. وی با اشاره به آیاتی از قرآن  در مورد خلقت دختر تاکید کرد که دختران باید بیشتر مراقب روح و جسمت خود باشند  و برای تکامل آن  تلاش زیادی نمایند.

سپس در ادامه میهمان دیگر برنامه خانم سلیمی مدرس دانشگاه ومشاور و روانشناس ضمن تاکید برنشاط و شادابی که نیاز کودکان می باشد به همراه مربیان کانون به بازی با کودکان و نوجوانان پرداخت. صرف عصرانه سالم ،مسابقه طناب کشی از برنامه های دیگر بود که در این مراسم   برگزار شد.در پایان از مادران و اعضا شرکت کننده به قید قرعه با اهدا کتاب و جوایز قدردانی و به اسامی معصومه نیز هدایایی داده شد. 

مرکز پنج همدان

جشنی با 50نفر از اعضا دختر و  با هدف انس و الفت با ائمه معصومین  و پرورش حس دینی  و آشنایی با هویت و اصالت ایرانی اسلامی در مرکز برگزار شد. در این جشن  فعالیت های از قبیل داستان زندگی حضرت معصومه (س) محجبه کردن عروسکهای سارا با تکه پارچه و نخ سوزن ، طراحی نمای زنان محجبه و پر کردن آن  با کلاژ کاغذ رنگی،پر کردن حروف متن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) با کاغذ رنگی مچاله ،هدیه به اعضایی که نامشان فاطمه و معصومه بود انجام شد .

روز دختر با عنوان " دخترم روزت مبارک" در اسدآباد

مرکز اسدآباد برنامه ای را با عنوان " دخترم روزت مبارک " اجرا کرد . در این برنامه که بیش از 60 نفر از اعضا دختر حضور داشتند ابتدا  مربیان در کارگاههای هنری نقاشی و سفالگری با موضوع دختران و نقش آنها در  محیط خانواده توضیحاتی ارائه کرده و سپس اعضا اقدام به اجرای کار هنری کردند و سپس جشن روز دختر با  اجرای نمایش و سرود توسط اعضا در سالن سینمای مرکز برپا شد که در پایان هدایایی  به دخترانی که نام آنها معصومه بود اهدا شد. 

روز دختر با دختران کانونی در ازندریان

بمناسبت ولادت حضرت معصومه (س) بعنوان روز دختر و تقارن شدن این روز با هفته عفاف و حجاب در مرکز ازندریان ویژه برنامه ای بهمین مناسبت ها برگزار شد. تعداد 60 نفر از اعضاء کودک و نوجوان مرکزدر این برنامه با شخصیت حضرت معصومه (س) بعنوان الگوی علم و عفاف  و بهترین نمونه برای دختران در مقوله حفظ حجاب و عفاف و پاکدامنی آشنا شدند.

مربیان مرکز بعد از صحبت درباره مناسبت ها آموزش دوخت چادر برای عروسک ها را با هدف ترویج عفاف و حجاب  در بین کودکان دادند و برنامه ،با پذیرایی از اعضاء در محوطه بیرون مرکز به پایان رسید

نشست تخصصی هفته عفاف و حجاب  با موضوع عفاف و حجاب ، امنیت اخلاق و نشاط اجتماعی در مرکزمریانج 

نشست تخصصی عفاف و حجاب با حضور 80 نفر از مادران واعضا دختر نوجوان به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س)و روز دختر در مرکز مریانج برگزار شد .

در این نشست کارشناس معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی شهر همدان  دکتر نادری  با اشاره به نقش والدین بعنوان بنیادی‌ترین اصل در تربیت صحیح کودک در جامعه و همچنین حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش که دارای آثار گوناگونی است و یکی از مهمترین آنها  پایداری ومستحکم شدن پیوند خانوادگی می باشد تاکید کردکه از آثار اولیه رعایت حجاب در جوامع،استحکام نهاد خانواده به عنوان کوچک ترین ومهم ترین نهاد اجتماعی است. با رعایت اصل حجاب وپوشش در محیط بیرون خانواده،حریم افراد حفظ می شود و خانواده دارای ثبات خواهد شد.

دختران آفتاب» میلاد حضرت فاطمه معصومه را گرامی داشتند.

همزمان با آغاز دهه ی کرامت، مرکز فرهنگی هنری قروه درجزین میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) را با برگزاری مراسم« دختران آفتاب» جشن گرفت.

این مراسم که برای سومین سال پیاپی در مرکز قروه برگزار شد بیش از 60 کودک و نوجوان دختر همراه با مادران اعضا حضور یافتند و با درست کردن کیک های ساده در مسابقه سفره آرایی دختران آفتاب شرکت کردند.

 در ابتدای این مراسم نوشاد مسوول مرکز قروه ضمن عرض خوش آمد و تبریک روز دختر به حاضرین،  درباره روز میلاد حضرت معصومه (س) و علت نام گذاری آن به روز دختر مطالبی را ارائه نمودند. سپس به معرفی شخصیت آن بانوی بزرگوار  پرداخت.

اجرای موسیقی زنده توسط عضو کودک دختر « مرضیه امانی از دیگر برنامه های این جشن بود. ترانه « تولدت مبارک» برای تبریک به ساحت مقدس حضرت معصومه (س) و ترانه خوشحالی برای دختران حاضر در مراسم نواخته و همخوانی شد.

در این برنامه 15 نفر از اعضای کودک و نوجوان بعنوان دختران برگزیده در اخلاق، رفتار، حجاب، نظم، خلاقیت در پخت شیرینی و سفره آرایی، معرفی شده و از سوی کانون تقدیر شدند.

بخش پایانی این جشن اختصاص داشت به ساخت کاردستی  که توسط نوروزی،مربی فرهنگی مرکز اجرا شد. در این کارگاه کودکان و نوجوانان به ساخت عروسک های کاغذی پرداختند و در پایان به اتفاق هم عکس یادگاری سومین جشن دختران آفتاب را قاب گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =