نشست تربیتی«نقش خانواده در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی»

نشست تربیتی «نقش خانواده در پیش‌گیری آسیب‌های اجتماعی» صبح امروز در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون رشت برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، طی این نشست که با همراهی و همکاری کانون، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و انجمن روان‌شناسان تربیتی استان گیلان برگزارشد، نقش و اثربخشی تلاش‌های خانواده در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و گفت‌گو قرارگرفت.

بنابراین گزارش، مدیر کل کانون استان گیلان در این نشست تربیتی ضمن قدردانی از حضور خانواده‌ها و دغدغه‌ی فکری آنان برای دانش‌افزایی اظهارداشت: جامعه به سوی دانش محوری به پیش می‌رود و این امر نیز به نوبت خود نیازمند افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی است.

افزایش گستره‌ی فضاهای مجازی و استقبال گسترده کودکان و نوجوانان از این فن‌آوری نوین، ازدیگر موضوع‌های مورد توجه اسفندیارضیائی بود و وی با بیان این‌که جذاب‌سازی برنامه‌های مورد علاقه‌ی نسل کودک و نوجوان مستلزم همت همگانی و فراهم‌سازی فرصت لذت‌بردن از زندگی است، افزود: چنان‌چه سنگ بنای تربیت به درستی قرارگیرد، زمینه‌ی پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم‌کرده‌ایم.

این مدیر فرهنگی درهمین حال شناخت خواسته‌های فرزندان را لازمه‌ی شکل‌گیری جامعه سالم عنوان‌کرد و  با اشاره به فعالیت‌های کانون به‌عنوان یک نهاد فرهنگی و پیشینه‌ی روشن آن در تربیت شخصیت‌های برجسته گفت: آموزش‌های هدف‌مند، فراهم‌سازی امکان انجام فعالیت‌های گروهی و هم‌چنین ایجاد فرصت مناسب برای همراهی والدین در تربیت فرزندان، از تلاش‌های سازنده این مجموعه‌ی فرهنگی برای ترسیم آینده‌ی روشن  آینده‌سازان است.

تاکید بر لزوم آشناسازی جامعه با حقوق کودک و ضرورت بسترسازی برای تمرین خوب زندگی کردن آنان پایان بخش سخنان ضیائی در این نشست بود و او در این میان به پدرها و مادرها توصیه‌کرد با بهره‌گیری از کارگاه‌های مهارت‌آموزی که با همکاری کانون، شورای اسلامی شهر رشت و انجمن روان‌شناسان تربیتی گیلان برگزار می شود، برای تربیت نسلی توانمند تلاش‌کنند.

 مدیر اداره آموزش و مشارکت عمومی نیروی انتظامی استان گیلان نیز در این نشست به اهمیت برنامه‌ریزی هدف‌مند برای فرزندان پرداخت و با بیان این که مهارت‌آموزی از نیازهای امروز جامعه ‌است، بر ضرورت آشناسازی کودکان و نوجوانان با باورها و آداب و رسوم جامعه تاکیدکرد.

باقر رجبی ویسرودی در ادامه نقش مادر به عنوان رکن اساسی خانواده را مورد توجه قرار داد و ضمن موثرقلمدادکردن افزایش آگاهی‌های مادران در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: نقش مادر آگاه در مسیر علاقه‌مندسازی کودک و نوجوان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری مهم و تاثیرگذار است.

او هم‌چنین به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و فراگیری استفاده از این فن‌آوری درمیان آینده‌سازان اشاره و توجه به تمامی ابعاد تربیتی فرزندان را ضروری خواند.

رجبی تصریح‌کرد: جامعه‌سالم نتیجه خانواده سالم است و ‌آسیب‌های متوجه هر جامعه نیز نقطه‌ی آغازی در خانواده‌های گسسته و بدون پشتوانه‌های لازم فکری دارد.

وی در پایان ابرازامیدواری‌کرد تا با همکاری نهادهای اجتماعی، زمینه‌ی کشف و شناسایی استعدادهای آینده‌سازان و هم‌چنین بستری مناسب برای رشد و بالندگی آنان فراهم‌شود.

نایب رئیس انجمن روانشناسان تربیتی گیلان نیز دیگر میهمان این نشست بود که درخصوص ضرورت‌های پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و اهمیت مهارت آموزی مطالبی را بیان‌کرد.

الهام خوشدل در همین حال با مهم توصیف‌کردن حضورمخاطبان درکارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی ازخانواده‌ها برای شرکت در این فعالیت ارزش‌مند دعوت‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =