کد خبر: 280191
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
بازدید 703
شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا (ع)در یزد برگزار شد

آیین اختتامیه‌ی شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا (ع) در یزد با تقدیر از برگزیدگان، با حضور مسوولین کشوری و استانی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا (ع) با حضور محمدعلی طالبی معاون سیاسی‌امنیتی‌اجتماعی استانداری، صدیقه حسن زاده مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون، محمدرضا آخوندی سرپرست کانون استان، مصطفی سالاری فرماندار یزد، عباسعلی دانافرمدیرکل آموزش و پرورش، محسن حرازی مدیرکل هلال احمر، عباس ملازینلی ریاست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، در سالن همایش‌های هلال احمر یزد برگزار شد.

قرآن، سرود ملی ایران، خیرمقدم محمدرضا آخوندی سرپرست کانون استان، سخنرانی محمد علی طالبی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری، سخنرانی صدیقه حسن زاده مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور، اجرای سرود امام رضا توسط گروه سرود اعضای پسر مرکز فرهنگی هنری شهرستان تفت، قصه‌گویی نعیمه بیدمشکی از راه یافتگان به بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون، اجرای موسیقی سنتی، توسط اعضای پسر مجتمع فرهنگی هنری یزد، شعرخوانی هانیه‌السادات زنجیرچی عضو کانون و نیز تجلیل از استاد محمود رهبران از مفاخر استان و ازهنرمندان پیشکسوت  و خوشنویسان مطرح کشور، ازعمده‌ترین برنامه‌های آیین اختتامیه‌ی شانزدهمین جشنواره‌ی استانی امام رضا (ع) بود.

تقدیرازبرگزیدگان، درهشت موضوع خاطرات زیارت، نامه‌ای به امام رضا، کتاب‌سازی، کاردستی، پژوهش، کارت‌پستال و تمبرپستی، پویانمایی و سرود و اهدای لوح و تندیس و هدیه‌ای به رسم یادبود، پایان‌بخش برنامه بود.

آخوندی سرپرست کانون استان یزد گفت: کانون امسال نیز به فضل خدا، چون سال‌های گذشته، متولی برگزاری شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) بود.

وی افزود: با ارسال فراخوان در اسفندماه ۹۶ به کلیه‌ی مراکزفرهنگی هنری کانون استان، در قالب ۸ موضوع شامل خاطرات زیارت، نامه‌ای به امام رضا(ع)، کتاب‌سازی، کاردستی، پژوهش، کارت‌پستال، تمبرپستی، پویانمایی و سرود، جشنواره آغازبه کار کرد که بعد از فعالیت کارگاهی اعضا با مربیان، تعداد ۳۵۰ اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شد و از میان این آثار، پس از داوری، ۷۵ اثر به مرحله‌ی پایانی راه یافت که از برگزیدگان در این مراسم تقدیرمی‌شود.

آخوندی در ادامه بیان کرد: جشنواره‌ی امام رضا (ع) در واقع فرصتی بود برای کودکان و نوجوانان، تا روح تشنه‌ و پاک و بی آلایش خود را از چشمه‌سار زلال ولایت سیراب کنند و از اقیانوس خروشان معارف رضوی، مروارید معرفت صید کنند.

وی عنوان کرد: ما در این مسیر شاهد تاثیرات عاطفی و تربیتی شگرفی بر روحیه‌ و رفتار اعضا بودیم. مسیری که آن‌ها با احساسات پاک، اندیشه‌های ناب و ذوق سرشارشان پیمودند و محبت و ارادتشان را به ساحت نورانی آقا امام رضا (ع)   نشان داده و با خلق آثار زیبا و خلاق، منظومه‌ای از عشق و دلدادگی را به رئوف اهل بیت، به یادگار گذاشتند. آن‌جا که کتاب‌خانه‌های کانون، حال و هوای حرم یار به خود می‌گرفت و نگاه آهوانه‌اشان به دنبال دست نوازش کریمانه‌ای می‌گشت وگاه بغض‌های گره خورده‌ بچه‌ها، درهنگام سرودخوانی رضوی روی صحنه می‌شکست و از پنجره فولاد عبورمی‌کرد و به شبکه‌های ضریح گره می‌خورد. آن‌جا بود که نقاره‌ها هم به صدا درمی‌آمدند.

آخوندی در پایان اظهار نمود: از همه‌ی همکاران خوبم دراداره کل کانون و مربیان خلاق و متخلق مراکز فرهنگی هنری، اعضای کانون ونیز سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، جمعیت هلال احمراستان، بانک قرض الحسنه‌ی رسالت، نهادکتاب‌خانه‌های عمومی استان که مشفقانه و باورمندانه در برگزاری عزت‌مندانه این جشنواره‌ی معنوی، در کنارمان بودند، صمیمانه سپاسگزارم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =