از برگزیدگان استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در کانون فارس تجلیل شد

در آیین پایانی بخش استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام در استان فارس، از برگزیدگان بخش کودک و نوجوان در شیراز تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، زهرا افتخاری، مدیرکل کانون فارس، امروز 28 تیرماه 1397 در آیین پایانی این جشنواره، با اشاره به مراحل مختلف برگزاری شانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، با هدف توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان و نوجوانان، توجه به سیره اخلاقی و سبک زندگی امام رضا(ع) به ویژه رأفت و مهربانی ایشان، گفت: کودکان و نوجوانان استان فارس با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) بیش از 547  اثر فرهنگی، هنری و ادبی برای شرکت در جشنواره تولید کردند.

افتخاری همچنین محورهای موضوعی جشنواره شانزدهم را، قدمگاه عشق «هجرت امام‌رضا(ع) از مدینه تا خراسان»، سبک زندگی امام رضا(ع) «اخلاق و آداب، زهد و عبادت، علم و دانایی، رافت و مهربانی، سخاوت و بخشش، طب‌الرضا (ع) » و «ترویج و تبیین سبک زندگی ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ رضوی با مصادیقی همچون محبت اهل بیت (ع)، هویت دینی، گذشت، ایثار و...»)  برشمرد و گفت: کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری استان فارس در کارگروه کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا، با تولید، 278 اثر در بخش «کارت پستی و تمبر پستی»، 126 اثر در بخش «کاردستی»،103 اثر در بخش «نامه‌ای به امام»، 3 اثر در بخش «داستان‌نویسی»، 52 اثر در بخش «خاطرات زیارت»، 5 اثر در بخش «پویانمایی»، 2 اثر در بخش «سرود»، 2 اثر در بخش «پژوهش»، و 28 اثر در بخش «کتاب سازی»، ارادت خود را به امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاه چراغ(ع) ابراز کردند.

افتخاری افزود: از میان 547 اثر شرکت کننده در مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی کانون فارس در مجموع 80 اثر در 9 بخش مسابقه و در سه گروه سنی مختلف 8 تا 18 سال از سوی هیئت‌داوران به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در مراسم پایانی بخش استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که در مجتمع فرهنگی هنری کانون فارس در شیراز برگزار شد، انیمیشن های برتر رضوی ساخته اعضای کانون، اکران شد و صاحبان آثار برتر ادبی به خوانش آثار خود پرداختند. همچنین کلیپی از آثار برگزیده جشنواره نمایش داده شد، یکی از مربیان به قصه گویی رضوی پرداخت و صاحبان آثار برتر لوح و هدیه دریافت کردند.

در حاشیه برگزاری جشنواره استانی امام رضا در کانون فارس، عصر روز 27 تیرماه،  نمایشگاه آثار برتر اعضای کودک و نوجوان نیز در شبستان حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) دایر شد که با حضور اعضا و مربیان شرکت کننده در جشنواره افتتاح و آثار در معرض دید عاشقان اهل بیت علیه السلام قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =