میراث معنوی جامعه را باید با زبان هنر به نسل جدید منتقل کرد

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به داشته های غنی ملی و ارزش های آئینی بیان کرد: معرفی و الگوسازی از سرآمدان معنوی و فرهنگی با تاکید بر پرورش نسل جدید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، محمد علی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در آیین اختتامیه‌ی شانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا (ع) با تبریک ایام متعلق به حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) گفت: تلاش دست اندرکاران و حامیان برگزاری جشنواره امام رضا(ع) با محوریت کودک و نوجوان در استان یزد شایسته‌ی تقدیر است زیرا زمینه‌ی یک رقابت فرهنگی و هنری با روح معنوی را فراهم ساخته است.

محمدعلی طالبی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که بیش از گذشته نیازمند پرورش کودکان هستیم و یکی از این الزامات به جهان بی روح و مدرنیته بر می گردد که مولفه های روحی بشر را تضعیف می‌کند.

طالبی افزود: تکیه بر داشته‌های معنوی و آئینی، پشتوانه‌ای اساسی است که باید سرلوحه قرار بگیرد و در این راستا بسیاری از داشته‌های فرهنگ غنی و ملی پاس داشته شده والگوسازی شود.

وی بیان کرد: در رشته های مختلف سرآمدانی داریم که می‌توانند مسیر را روشن کنند و با الگو گرفتن از آن‌ها و  آثار به جای مانده از این چهره‌های ماندگار، کودکان و نوجوانان می‌توانند ادامه مسیر خوبی داشته باشند.

معاون استاندار یزد اظهار داشت: روح حماسی داستان‌های شاهنامه، قصه، تئاتر و سایر هنرها و ارزش هایی که در جامعه وجود دارند به عنوان میراث غنی گذشتگان می‌توانند به اجتماع روح ببخشند و از سوی دیگر با نگاه به این داشته‌های فرهنگی با اعتماد به نفس بالاتری می‌توان رو به جلو گام برداشت.

طالبی گفت: فراتر از داشته‌های ملی، روح فرهنگ تشیع وارزش‌های دینی در اجتماع است که سازگاری بالایی با ارزش‌های ملی ما نیز دارد و زمینه ساز همبستگی روز افزون می‌باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بالاترین ظرفیت معنوی درجمهوری اسلامی ایران وجود ارزش‌مند حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) ‌است که برکات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای مردم این سرزمین به همراه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان بیان کرد: ضروریست که این آموزهای الهام بخش و میراث معنوی به کودکان و نوجوانان با زبان هنر و ابزار های جدید معرفی و آموزش داده شود که یکی از نکات برجسته در این زمینه بهره‌مندی از جایگاه والای امام هشتم (ع) در معرفی ارزش‌های فردی و اجتماعی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =