استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای، پیام دوستی کودکان به طبیعت

اعضای مرکز شماره ۲۲ کانون استان تهران با شرکت در ویژه‌برنامه « همراه همیشگی من، کیف سبز» با کمک مربیان و والدینشان، کیسه‌های پارچه‌ای دوخته و تزئین کردند تا از آن‌ها به جای کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، ویژه برنامه " همراه همیشگی من، کیف سبز " با هدف اشاعه فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به عنوان جایگزین کیسه‌های پلاستیکی در بین خانواده‌ها و ترویج فرهنگ توجه به محیط زیست و جلوگیری ازعوامل تخریب آن، توسط مربیان مرکز شماره ۲۲ کانون تهران در آخرین روزهای تیر ماه ۱۳۹۷به اجرا در آمد.

بنا بر این گزارش، این ویژه‌برنامه با حضور ۸۰ نفر از اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان به همراه تعدادی از والدین، در سالن اصلی کتابخانه کانون شماره ۲۲ برگزار شد و بچه‌ها با همراهی مادرانشان با پارچه‌هایی که مربیان در اختیارشان قرار دادند کیسه‌های پارچه‌ای دوختند.

اعضا در کارگاه چاپ، کیسه‌های پارچه‌ای خود را هنرمندانه نقاشی کردند تا از این پس، برای حمل وسایل و کتاب‌های خود از کیسه های پارچه‌ای‌شان  استفاده کنند.

همچنین در این برنامه حسین عبیری یکی از فعالان محیط زیست در مورد روش‌های مختلف حافظت از محیط زیست و تاثیر نامطلوب استفاده بیش از اندازه از کیسه و مواد پلاستیکی بر محیط زیست با بچه ها سخن گفت.

گفتنی است اعضای این مرکز فرهنگی هنری ضمن آشنایی با فرایند بازیافت و تجزیه پلاستیک‌ها در طبیعت مانند ظروف یک بار مصرف، با موادی که به چرخه محیط زیست صدمه وارد می‌کنند و باعث تخریب خاک و زیستگاه جانوران می‌شوند آشنا شدند.

در پایان حامیان کوچک محیط زیست، با خواندن شعری دسته جمعی با موضوع محیط زیست، اعلام کردند که در حفظ و نگه‌داری از محیط زیست تلاش خواهند کرد.

این برنامه توسط رقیه ابراهیم‌پور، معصومه کهتر، فاطمه گلچین و مرجان بابامرندی برای ۸۰ عضو کودک و نوجوان و تعدادی از والدین برگزار شد.

مرکز شماره ۲۲ کانون تهران واقع در منطقه ۱۴، خیابان پیروزی، خیابان بایزید بسطامی، میدان چهارصد دستگاه و جنب کتابخانه ابن سینا، با برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی  پذیرای کودکان و نوجوانان این منطقه از شهر تهران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =