آغاز فصل گرم کتاب در خراسان شمالی

پویش ملی فصل گرم کتاب از ماه جاری در خراسان شمالی کلید می خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، منیر صادقی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر در جلسه شورای فرهنگی استان گفت: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، ارتقای مهارت های زندگی در مخاطبان، آشنایی بیشتر خانواده ها با فعالیت های کانون، غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد نشاط اجتماعی این طرح کشوری در استان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح از دفتر معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری به کلیه استان ها ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: این پویش در قالب ویژه برنامه های کتاب محور در بوستان ها و تفرجگاه های استان به اجرا در خواهد آمد.

صادقی کودکان ، نوجوانان، خانواده ها و عموم علاقمندان را مخاطبان این پویش اعلام کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این پویش در خراسان شمالی طی دو ماه مرداد و شهریور به مرحله اجرا درمی آید.

به گفته وی اجرای برنامه های جذاب و با نشاط مثل بازی های گروهی، رصد، قصه گویی، بلند خوانی کتاب و کاردستی از جمله برنامه هایی است که در این پویش ملی  برای اجرا برنامه ریزی شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان خراسان شمالی در ادامه تأکید کرد: این برنامه در مرکز استان به صورت هفتگی و در شهرستان ها بسته به شرایط و امکانات موجود و هم افزایی با سایر ادارات و نهادهای مرتبط برگزار خواهد شد.

در این جلسه «محمد فرج زاده» معاون اجرایی و فرهنگی کانون پرورش فکری استان هم با تأکید بر اجرای این پویش ملی خاطر نشان کرد: فصل تابستان فرصت مغتنمی است تا در زمینه ترویج مطالعه در بین کودکان و نوجوانان اقدام نمود.

گفتنی است اجرای برنامه های کتاب محور در بوستان های شهری از ابتدای سال تا کنون به کرات در این استان رقم خورده بود و ایستگاه های مختلفی در تفرجگاه های شهری به منظور معرفی برنامه های کانون تشکیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =