جانی تازه در رگ های سرود

مربیان کانون البرز در یک آموزش یک روزه با برخی  تکنیک ها و شیوه ­های اجرای سرود درکتابخانه ­ها آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان  نوجوانان استان البرز،  "سهیل مطیعا" استاد این دوره آموزشی که نوازنده و مدرس موسیقی است و سال­ ها سابقه کارموسیقی، نوازندگی و اجرای سرود را در مراکز مختلف به ویژه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در پرونده کاری خوددارد، روزیکشنبه ۳۱ تیر۹۷ با حضور در کتابخانه نوجوان مرکز مجتمع کرج و سالن همایش های اداره کل کانون استان، دردو بخش جداگانه تئوری و عملی  به معرفی سرود و گروه کًر،موسیقی و نت­ های آن، نحوه ­ی انتخاب شعروموسیقی،نحوه­ ی انتخاب اعضا،چگونگی چینش گروه سرود،لباس، نور،صحنه،دکور و لوازم صوتی  پرداخت و به شکل کاربردی برای مربیان علاقه مند به سرود، شیوه­ ی کار را تشریح کرد.

" مطیعا" در این دوره همچنین به اهمیت فعالیت"سرود" در ایجاد همدلی و ارتباط موثر در کودکان ونوجوانان اشاره کرده و از مربیان خواست که در جهت تشکیل گروه­ های کیفی تلاش کنند تا بتوانند بیش از پیش از ظرفیت­ های نهفته ی این هنر بهره ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همدلی و نشاط خوب و علاقه­ همکاران استان به این فعالیت جذاب،ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع­تر مرحله ­ی تشکیل گروه انجام شود و همکاران در هر مرحله کارهای خود را جهت بررسی ارایه داده و در نهایت به تولید یک کار خوب و فاخر برسند.

مربیان و مسوولین  استان البرز نیز در بخش ویژه ­ای به معرفی فعالیت سرود و تجربیات ارزنده خود در این زمینه پرداختند.

گفتنی است آذر مشهدی و گیتی شهودی از کارشناسان آفرینش­های هنری کانون کشور و مهری فلاح، معاون فرهنگی،اجرایی کانون البرز و جمعی از کارشناسان این استان، در تمام مدت دوره حضور داشته و از نزدیک فعالیت ­ها را رصد کردند .

لازم به توضیح است که البرز به عنوان اولین استانی بود که این دوره تخصصی در آن برگزار شد و قرار است تا پایان سال جاری،  دوره­ های مشابهی نیز درچهارده استان دیگرکشور، برگزار و فعالیت سرود با حمایت های مسوولین و با قدرت بیشتری در کانون اجرا شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =