برپایی کافه‌های مهارت و اشتغال ویژه کودکان و نوجوانان

مربیان کانون پرورش فکری استان سمنان با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، کافه‌های مهارت و اشتغال ویژه کودکان و نوجوانان برپا می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از برپایی کافه‌های مهارت و اشتغال ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این کافه‌ها، به‌همت مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بیارجمند، میامی، شاهرود، دامغان، مهدی‌شهر، سمنان، سرخه و گرمسار، همزمان با هفته‌ی کارآفرینی طی روزهای دوم تا چهارم مردادماه سال جاری از ساعت ۱۹ تا ۲۳، به ترتیب در پارک بیگم، میدان عاشورا، فرهنگ‌سرای ارشاد، پارک دانشجو، پارک آبشار، پارک شقایق، فرهنگ‌سرای باران و پارک ۱۵خرداد برگزار می‌شود.

جمال با اشاره به شعار امسال کانون پرورش فکری مبنی بر «خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد» در ادامه افزود: مربیان کانون پرورش فکری به‌عنوان متولی مهارت‌آموزی در حوزه‌ی کودک و نوجوان به معرفی مهارت‌های ارائه‌شده در قالب‌های فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازند.

وی همچنین با بیان این‌که فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی برای نهادینه‌کردن آموزش‌های مهارتی در سنین کودکی و نوجوانی می‌تواند اثربخش‌تر باشد، یادآور شد: کانون پرورش فکری یکی از محل های تمرکز این گروه سنی و از پتانسیل‌های خوب آموزشی در زمینه‌ی ایجاد جاذبه‌های لازم برای جذب این گروه سنی به کافه مهارت و اشتغال در قالب برنامه‌های جانبی است.

جمال در پایان، هدف از برپایی کافه‌های مهارت و اشتغال را علاوه بر ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و فرهنگ کار، نمایش توانمندی‌ها، معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فنی و تخصصی مربیان و اعضای کانون پرورش فکری به عموم جامعه عنوان کرد.

گفتنی است؛ اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان دارای ۲۳ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی است و به کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ سال در سراسر این استان، خدمات فرهنگی، هنری ، ادبی، اسلامی، علمی و... ارائه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =