کانون پرورش فکری از هنرمندان فرهیخته استان کرمانشاه حمایت می کند

«فخرالدین دوست محمد»، هنرمند بنام و کاریکاتوریست مطرح کرمانشاهی با «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، «فخرالدین دوست محمد»، هنرمند برجسته و کاریکاتوریست بنام کرمانشاهی با «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون استان دیدار و در زمینه گسترش آموزش کاریکاتور در مراکز کانون گفت و گو کرد.

در این دیدار که صبح امروز چهارشنبه سوم مرداد 1397و در دفتر مدیرکل کانون استان کرمانشاه انجام شد، «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون استان با ابراز خرسندی از دیدار با « فخرالدین دوست محمد»، رییس خانه کاریکاتور استان کرمانشاه، وی را از افتخارات هنری استان و کشور عنوان کرد و افزود: کانون پرورش فکری از حضور هنرمندان و فرهیختگان ادب و هنر استان کرمانشاه در کانون استقبال می کند و این آمادگی را دارد تا بستر مناسبی را برای بهره وری از هنر این اساتید در مراکز کانون پرورش فکری مهیا کند.

فتاحی با اشاره به عناوین بین المللی «فخرالدین دوست محمد» در مسابقات مختلف کاریکاتور، وی را از هنرمندان فعال و برجسته استان کرمانشاه دانست که توانسته است برای تعالی هنر استان و برافراشته شدن نام ایران اسلامی در میادین هنری جهان، کوشش در خور تحسینی داشته باشد.

«فخرالدین دوست»، نیز در این دیدار با قدردانی از نگاه ویژه مدیرکل کانون استان به هنر و هنرمندان استان کرمانشاه، تازه ترین کتاب مجموعه کاریکاتورهای خود را به مدیرکل کانون استان تقدیم کرد.

«دوست محمد» همچنین با ابراز خوشحالی از حضور در کانون پرورش فکری گفت: همیشه دوست داشتم که روزی در کانون حضور داشته باشم و بتوانم برای آموزش هنر کاریکاتور به کودکان و نوجوانان فعالیت کنم.

رییس خانه کاریکاتور استان کرمانشاه همچنین افزود: با وجود درخواست پذیرش اقامت از چندین کشور خارجی، اما دوست دارم که در وطن خودم باشم و هنرم را به هم میهنان خودم انتقال دهم.

در پایان این دیدار، مدیرکل کانون استان از برنامه های پیشنهادی رییس خانه کاریکاتور استان استقبال کرد و از آمادگی این اداره کل برای برگزاری و گسترش هنر کاریکاتور در مراکز کانون خبر داد.

«فخرالدین دوست محمد» متولد 1355 کرمانشاه است، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی فرش در دانشگاه کاشان به پایان رساند و همزمان کاریکاتور را از اولویت های هنری و حرفه ای خود قرار داد.

این هنرمند همچنین در هنر عکاسی و پویانمایی دستی بر آتش دارد که آثاری را در این رشته های هنری به نام خود ثبت کرده است.

وی در عرصه های ملی و بین المللی افتخارات متعددی کسب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =