پویش فصل گرم کتاب موضوع نشست ششمین جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون استان اردبیل

ششمین جلسه‌ی شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور اعضا در دفتر مدیرکل تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در این جلسه هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان با تبریک دهه‌ی مبارک کرامت، بیان داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای این عزیزان از مهم‌ترین ارکان فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی در خصوص پویش فصل گرم کتاب افزود: اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی با بهره‌گیری از زبان قصه، شعر، روخوانی کتاب و برپایی ایستگاه کتاب در پارک‌ها با مشارکت سایر نهادهای فرهنگی استان ازجمله برنامه‌هایی است که باهدف توسعه کتاب‌خوانی و فرهنگ مطالعه در فصل تابستان به اجرا درخواهد آمد.

جمادیه به با اشاره به گرامیداشت هفته اردبیل ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گرامیداشت روز اردبیل مشارکتی فعال داشته و مراکز استان در قالب کارگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان و آشنا کردن آن‌ها با پیشینه‌ی فرهنگی، هنر و اصالت منطقه تاریخی و گردشگری استان اردبیل سعی می‌کند تا این سرمایه‌ها را موردتوجه و صیانت قرار دهد.

مدیرکل کانون استان اردبیل تصریح کرد: حمیدرضاشاه آبادی در نشست دو پنجره که در پایان مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد میهمان بچه‌های استان اردبیل خواهد بود و اردوی استانی با حضور اعضای نوجوان فعال دختر در اردوگاه حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان نیر برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه داریوش علومی معاون فرهنگی شیوه‌نامه «پویش فصل گرم کتاب» و برنامه‌های کانون استان و گستره‌ی فعالیت‌های تابستانی را تشریح کرد.

همچنین اعضای شورای فرهنگی کانون استان پیرامون مسائل مطروحه ازجمله: برنامه‌های پویش فصل گرم کتاب، برگزاری اردوی استانی، نشست دو پنجره و چگونگی مشارکت اعضا در فراخوان‌های کشوری و بین‌المللی بحث و تبادل‌ کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =