ضرورت اتمام پروژه‌های در حال ساخت کانون پرورش فکری برای رفع نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستانی

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: تعداد مراکز فرهنگی هنری استان پاسخگوی نیاز فرهنگی کودکان و نوجوانان پهناورترین و جوان‌ترین استان کشور نیست

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، مدیران کل کانون و راه و شهرسازی استان جلسه‌ی مشترکی برگزار کردند.

در ابتدای این جلسه مدیرکل کانون استان ضمن تبریک دهه‌ی کرامت، در خصوص فعالیت‌های کانون گفت: کانون پرورش فکری با ۲۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی مشغول خدمت رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان استان است و این در حالی است که سیستان و بلوچستان به عنوان جوان‌ترین و پهناورترین استان کشور نیازهای فرهنگی گسترده‌تری دارد که امکانات کانون پاسخگوی این نیاز فرهنگی نیست.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و هم‌جواری با کشورهای پاکستان و افغانستان عنوان کرد: همسایگی با این کشورها دروازه‌ی ورود بسیاری از مشکلات فرهنگی به کشور است که ضروری است ما با کارهای فرهنگی این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و عامل ترویج فرهنگ ناب انسانی و اسلامی باشیم.

وی سپس مراکز در حال ساخت کانون در منطقه‌ی زیباشهر زاهدان و شهرهای مهرستان و سوران را سه پروژه‌ی مهم کانون معرفی کرد و در این رابطه گفت: پروژه‌ی منطقه‌ی زیباشهر زاهدان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در بخش‌هایی از پروژه‌های دیگر نیز پیشرفت‌هایی، حاصل شده که در صورت تامین اعتبار و اتمام آنها می‌توان بخشی از نیازهای کودکان و نوجوانان با استعداد استان را برآورده کرد.

" استفاده از خلاقیت‌های هنری در فضای ساختمان‌ها " نکته‌ی دیگری بود که مدیرکل کانون در تاکید آن عنوان کرد: با توجه به رسالت کانون در زمینه‌ی پرورش فکر کودکان و نوجوانان، استفاده از همه‌ی ظرفیت‌های موجود می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند و یکی از این ظرفیت‌ها طراحی فضای بیرونی و داخلی مراکز است که هماهنگی آن با فعالیت‌های کانون نقش مهمی در برانگیختن حس کنجکاوی و خلاقیت کودکان و نوجوانان دارد.

هادی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به مرکز فرهنگی هنری هامون و مشکلات ناشی از نشست سازه‌ی این مرکز گفت: تعهد در انجام مراحل تکمیل پروژه‌ها موضوعی است که همواره اهمیت خاصی دارد و بی گمان وجود همکاران متعهد شما از دغدغه‌های ما خواهد کاست.

وی در پایان سخنان خود به ضرورت ایمن سازی و تعمیر مرکز هامون، به عنوان تنها پایگاه فرهنگی شهر، اشاره و عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، جابجایی مرکز در دستور کار قرار دارد و مرکز هامون به زودی انتقال خواهد یافت و هم‌چنان به فعالیت خود در شهرستان ادامه خواهد داد.

قابل ذکر است مرکز فرهنگی هنری هامون، که چند سالی است به بهره برداری رسیده، به دلیل عدم زیرسازی مناسب و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه با مشکلاتی مواجه شده که رفع آن نیاز به رسیدگی و اقدام فوری دارد.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی ضمن تقدیر از تلاش‌هایی که در کانون پرورش فکری صورت می‌گیرد عنوان کرد: انجام پروژه‌هایی که مربوط به کودکان و نوجوانان است، با توجه به حساسیتی که در این حوزه وجود دارد، همواره برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

مسعود مالکی سپس با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت کانون خاطرنشان کرد: سعی ما این است با استفاده از امکانات موجود و همکاری‌های موثر پروژه‌های مورد ذکر را تکمیل کنیم و در اختیار کانون قرار دهیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ی زیباشهر(۸۰ درصد) تا پایان سال جاری شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =