نشست اعضای انجمن ادبی سمنان با مدیرعامل کانون پرورش فکری

شصت و ششمین نشست انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از برگزاری شصت و ششمین نشست انجمن ادبی این استان همزمان با گرامی‌داشت زنده‌یاد مهدی آذریزدی، عصر روز یک‌شنبه ۱۷ تیرماه سال جاری در سالن اجتماعات هتل گوت‌که‌مال سمنان خبر داد و گفت: در این نشست دو ساعته که فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری، سودابه امینی مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری، جمعی از کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان انجمن ادبی آفرینش سمنان و لبخند انار دامغان حضور داشتند، تعدادی از اعضای نوجوان به خوانش اثر پرداختند و آثار از سوی سایر اعضا نقد و بررسی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در ابتدای نشست، ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال اعضای نوجوان در انجمن‌های ادبی بر تقویت انجمن ادبی تأکید و اظهار کرد: تقویت این انجمن‌ها به تقویت شخصیت‌ها منجر می‌شود و اعضای انجمن ادبی در معرفی شخصیت و انسان‌سازی نقش به‌سزایی دارند.

براساس این گزارش، مدیرعامل کانون پرورش فکری با بیان این‌که حضور در جمع دوست‌داران ادبیات و شنیدن آثار نوجوانان علاقه‌مند، بسیار برایم لذت‌بخش است، نشست با اعضای نوجوان را به نوعی یادآوری گذشته و شعر را صرف نظر از کیفیت و قالب آن، قدم‌زدن در عالم معنا برشمرد.

نظری در ادامه، شعر را محصول عاطفه و احساس، تلاش و کوشش ذهنی یک فرد دانست و با اشاره به این نکته که تاکنون شعر کسی را نقد نکرده، افزود: اولین قدم در نقد شعر، تحمیل نکردن سلیقه‌های خود به دیگران است و این‌که شاعر بداند شعر را برای چه و با چه معنی می‌سراید و چشم‌انداز ده سال بعد او از بیان شعر چیست؟

وی همچنین یادآور شد: شعر شنیدن و شعر خواندن بسیار لذت‌بخش و در واقع حس زندگی کردن است و شعر در دو ساحت اصلی اتفاق می‌افتد که یکی شکل و ظاهر طولانی یا کوتاه آن است و دیگری، معنی شعر و روح آن جسم که شاعر درباره‌اش می‌نویسد.

نظری در ادامه تأکید کرد: محتوای بدون شکل وجود ندارد و اگر محتوای خوب، شکل بدی داشته باشد در برابر شکل خوب که محتوای بدی دارد با ارزش‌تر است؛ چراکه محتوا در شعر بسیار مهم است.

مدیرعامل کانون پروش فکری در پایان با بیان این‌که یک شاعر در کنار تمام فضیلت‌هایی که دارد باید اخلاق و آداب نقد را رعایت کند از اعضا خواست تا در انجمن‌ها به جای پرداختن به فرم، جنس و شکلِ شعر، بیشتر درخصوص عناصر شعری مانند وزن، قافیه، ردیف و... سخن بگویند و نسبت به داشته‌های‌شان بی‌تفاوت و بی‌توجه نباشند.

گفتنی است؛ نشست صمیمی اعضای انجمن ادبی کانون پرورش فکری سمنان به همت مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان هم‌زمان با گردهم‌آیی فصلی مدیران کل استانی و ستادی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =