کد خبر: 280386
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
جشنواره سخنوران نوجوان در سردشت به کار خود پایان داد

مرحله شهرستانی نخستین جشنواره 'سخنوران نوجوان' با سه محور عفاف و حجاب، افسردگی و انتظارات از والدین سوم مرداد با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، رعنا خضرنیا مسوول مرکز فرهنگی هنری سردشت با اشاره به این که آشنایی نوجوانان با فن سخنوری و شیوه درست بحث و گفت و گو، تقویت اعتماد به نفس و روحیه انتقادپذیری از اهداف مهم این جشنواره است گفت:در مجموع ۲۴ اثر شامل  ۶ اثر در رابطه با عفاف و حجاب، ۹ اثر با موضوع افسردگی و ۹ اثر دیگر درباره انتظارات از والدین بود به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.

خضرنیا افزود: آثار راه یافته در بخش های مختلف توسط کارشناسان و داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت ۶ اثر برگزیده برای اجرا به شیوه سخنرانی انتخاب شد.
خضرنیا با اشاره به اینکه جشنواره سخنوران نوجوان برای گروه سنی ۱۱ تا ۱۷ سال برگزار شد، افزود: “شیوا احمدپور” و “پریا شیخی” در بخش عفاف و حجاب ، “صلاح حسنی” و “نادیا حسن زاده” در بخش افسردگی، “کانی رشیدپور” و “لیلا مولوی” در بخش انتظارات از والدین حایز رتبه برتر شدند.
فرماندار سردشت نیز در این جشنواره، مهارت و توانایی گفتگو کردن در بین اشخاص را ریشه رفع بسیاری از سوتفاهم ها عنوان کرد و گفت: چنانچه اشخاص توان بحث و تبادل نظر در مورد مسایل مختلف با همدیگر را داشته باشند و نیاز به دخالت شخص سومی نباشد دروازه های امید، نشاط و توسعه به روی آن جامعه گشوده می شود.
نژاد جهانی افزود: اجتماع بدون تربیت انسان های توسعه گرا و ترویج مهارت های انسان ساز راه به جایی نمی برد.
وی بر حمایت بدنه اجتماعی از خلاقیت های سایر شهروندان تاکید کرد و گفت: دنیای برتر امروزی به خلاقیت ها و ایده ها توجه ویژه دارد و دوره حفظ کردن ها و مدرک گرفتن های بدون مهارت و همچنین ثروت های بدون فکر به سر آمده است.
به گزارش ایرنا، جشنواره شهرستانی سخنوران نوجوان به مدت یک روز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر سردشت برگزار شد که شعر خوانی و موسیقی محلی از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره بود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سردشت از شهریور سال ۷۹ فعالیت های خود را آغاز کرده و اکنون ۲هزار و ۲۰ عضو دارد و حدود ۱۱هزار جلد کتاب در آن موجود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =