برگزیدگان بخش کودک شانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) در کردستان معرفی شدند

آیین پایانی بخش کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با معرفی برترین های مرحله استانی در مجتمع فرهنگی و هنری کانون سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان در این مراسم اظهار کرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) رویداد بزرگ فرهنگی و هنری است.

حجت الاسلام اصغر شایسته دستجردی پس از تعریف چندین خاطره ی جذاب برای اعضا به آنها گفت:در وجود همه ی ما یک فرشته است که باید با رفتارهای خوب این فرشته را نگهداریم و حواسمان باشد که ظاهر خوب همیشه نشانه ی انسانیت و درون پاک نیست پس هرگز گول ظاهر انسان ها را نخوریم البته از امام رضا درس تواضع و فروتنی را بیاموزیم .

وی با بیان اینکه سیمای ظاهر هیچگاه نشان دهنده باطن انسان ها نیست، عنوان کرد: همه ما باید تلاش کنیم سیره ائمه اطهار را در وجودمان نهادیه کنیم و بزرگانی چون امام رضا را الگوی اخلاق و رفتار خود قرار دهیم.

در ابتدای این مراسم مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ضمن تبریک میلاد امام هشتم ضامن قلب پاک کودکان و تشکر و قدردانی از زحمات مربیان مراکز کانون گفت: دهه کرامت بهترین فرصت برای تبیین اندیشه های رضوی در جامعه است و فضای معنوی دهه کرامت در جامعه باید گسترش یابد .

سهیلا شیخی افزود: برگزاری جشنواره بین المللی رضوی یکی از برنامه های فرهنگی مناسب در راستای تعمیق بخشی به باورهای دینی و همچنین پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان می شود.

شیخی خاطر نشان ساخت:این جشنواره درهفت بخش کاردستی، پژوهش اعضا، کتابسازی ، نامه ای به امام ، خاطرات زیارت ، سرود ، پویانمایی وتمبر وکارت پستال با هدف آشنایی بیشتر نسل جدید با معارف رضوی دربین مخاطبین مراکز کانون استان برگزار گردید.

وی گفت: فراخوان شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)اسفند ماه 96 به مراکز فرهنگی هنری استان ارسال گردیدوبیش از 600 اثر متناسب با مفاد شیوه نامه ومنطبق با اهداف مورد نظر وهمچنین با تکیه برتوانمندی های مربیان در انتقال مفاهیم ارزشمند رضوی به کودکان ونوجوان ، خلق شد.

شیخی در ادامه خاطر نشان ساخت: دربخش های هفتگانه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بیش از 200 اثر به دبیرخانه استان رسید که به طور مجزا مورد داوری قرار گرفت واز این میان 109 اثر به مرحله بعد را ه پیدا کرد. در بررسی وارزیابی آثار ، محوریت موضوعات جشنواره امسال در اولویت قرار گرفت ونوع آثار، گروه سنی شرکت کنندگان نیز در نظر گرفته شد .

در این مراسم از ژوانا زندی با اثر عجب ماه بلندی تو در بخش کاردستی از مرکز شماره یک سنندج،  دیانا رحیمی و الینا جوانمردی با اثر امام رضا (ع) در بخش کاردستی از مرکز شماره چهار سنندج تجلیل شد.

همچنین تینا کرمی با عنوان اثر کبوتر حرم در بخش کاردستی از مرکز شماره یک سنندج، آرشین حسینی و آرینا کریمی با عنوان اثر گنبد رضا (ع) در بخش کاردستی از مرکز شماره سه سنندج و آیدا فلاح و صدف بابایی با عنوان اثر آلبوم حرم در گروه کتابسازی از مرکز شماره سه سنندج نیز تقدیر شدند.

هیئت داوران این بخش از جشنواره در کردستان همچنین از نادیا حمزه کرمی، مهناز صلاحی، نیشتمان بهره ور، دلارام مفاخری، و مریم مجاهد در بخش مربیان کانون تقدیر کرد.

لازم به ذکر است که دیگر برگزیدگان این جشنواره در شهرستان های تابعه استان معرفی و تقدیر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =