کاروان«یک نمایش، یک لبخند» میهمان کودکان و خانواده‌های‌گیلانی است

چهار نمایش برگزیده‌ی جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌های گیلانی به روی صحنه‌ می‌رود.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این کاروان نمایشی، پیام‌آور اثربخشی فعالیت‌های مربیان کانون در زمینه‌ی فعالیت‌های هنری و آثار برگزیده ۲۰ نمایش جشنواره‌ی استانی«یک نمایش، یک لبخند» است که سال گذشته برنامه‌ریزی و اجراشد.

برهمین اساس شهرها و بخش‌های رشت، فومن، رودسر و املش، کیاشهر، ماسال و شاندرمن، تالش، آستارا، کیاشهر و هم‌چنین، لشت‌نشاء و کوچصفهان مقصد این کاروان نمایشی است که از هفتم مرداد تا چهارم شهریور ماه ۱۳۹۷ به اجرای نمایش عروسکی و تئاترخواهدپرداخت.

برپایه این گزارش نمایش«روباه، روباه است» به کارگردانی نگیسا عوض‌مطلق میهمان شهرهای رشت، فومن و بخش‌های لشت‌نشا و کوچصفهان خواهدبود و نمایش«قول می دهم بزرگ نشوم» با کارگردانی منیژه واحد نیز برای مخاطبان در روسر، املش و بندر کیاشهر اجرامی‌شود.

درهمین حال کودکان، نوجوانان و خانواده‌های شهرها و بخش‌های رشت، صومعه‌سرا، ماسال و شاندرمن پذیرای نمایش«مامان پینوکیویی من» به کارگردانی فریبا گلستانه خواهند بود و نمایش«دخترآفتاب و دیو سیاه» نیز با کارگردانی کبری نوردوست برای علاقه‌مندان شهرهای تالش و بندرآستارا به روی صحنه‌می رود.

گفتنی‌است، این فعالیت هنری با هدف بهره‌گیری از توان‌مندی مراکز کانون در زمینه‌ی فعالیت‌های نمایشی، ارتقای سطح اعتماد به‌نفس اعضا و افزایش گستره‌ی فعالیت‌های نمایشی در استان گیلان صورت‌می‌گیرد.

شایان ذکر است، نخستین مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان استان گیلان طی سال گذشته در مرکز فرهنگی هنری کانون رشت فعالیت‌ خود را آغازکرد و ضمن تولید اثرهای نمایشی و پرورش استعدادهای هنری مخاطبان، نمایش پربیننده«لولومیا» را نیز برای مخاطبان بر روی صحنه‌برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =