بازدید از بقعه‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و معرفی مفاخر ادبی و مناطق گردشگری استان

هم‌زمان با گرامیداشت هفته‌ی استان اردبیل اعضا و مربیان مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل از بقعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بازدید کردند و در مرکز شماره یک کانون کوثر با مفاخر ادبی و مناطق گردشگری استان آشنا شدند.

اعضا و مربیان مرکز شماره یک کانون پرورش فکری اردبیل به همراه مربیان به مناسبت روز اردبیل از بقعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بازدید کردند.

در این بازدید، پریناز ستونه مربی ادبی مرکز از اعضای کارگاه داستان خواست تا با مشاهده‌ی مکان تاریخی به توصیف آن در قالب داستان اقدام کنند.

همچنین اعضای کارگاه نوشتن خلاق با دیدن موزه به مشاهده نویسی پرداختند و در پایان بازدید برای همدیگر خواندند.

بر اساس این گزارش، در این بازدید اعضای هنری مرکز از ورودی بقعه تمام جزئیات این بنای تاریخی را به‌دقت مشاهده کردند و بعد از ورود به چینی‌خانه از نقش و نگارهای آنجا باراهنمایی مربی اتود زدند تا برای جلسه آینده به اجرای این طرح‌ها روی مقوای اقدام کنند و به‌صورت نمایشگاهی مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گیرد.  

در برنامه‌ای دیگر اعضای مرکز یک کانون شهرستان کوثر به مناسبت گرامیداشت هفته استان اردبیل با مفاخر ادبی و مناطق گردشگری استان اردبیل آشنا شدند.

بابا صفری شخصیت تاریخی استان اردبیل و مؤلف کتاب‌های سه‌جلدی «اردبیل در گذرگاه تاریخ» معرفی و اعضا با آثار نویسندگان معاصر اردبیلی شامل: محمدرضا بایرامی، جعفر ابراهیمی شاهد، رضا سید حسینی، داود غفارزادگان و امیرحسین فردی آشنا شدند.

در ادامه مناطق گردشگری، سوغات، مشاغل سنتی و هنرهای دستی استان اردبیل در قالب کارگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی به اعضا معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =