کتابخانه درون مدرسه ای شهید فهمیده دردستجرده طارم با حضور مسوولین افتتاح شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با حضور معاون پرورشی‌فرهنگی آموزش و پرورش، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و بخشدار منطقه و سایرمسوولان، کتابخانه درون مدرسه ای شهید فهمیده را در دستجرده طارم افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، مدیرکل کانون کانون پرورش فکری، در مراسم افتتاح کتابخانه درون مدرسه ای شهید فهمیده دستجرده اظهار داشت: این کتابخانه  با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار و امکان دسترسی این عزیزان به امکانات فرهنگی و هنری کانون و در راستای توزیع متوازن امکانات فرهنگی انجام می پذیرد.

صالحی ابراز داشت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان زنجان، کتابخانه درون مدرسه ای شهید فهمیده را دردستجرده طارم با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال راه‌اندازی کرده است و کتابخانه اهدایی کانون به مدرسه‌ای شهید فهمیده دستجرده با 5 هزار جلد کتاب مناسب سن کودکان و نوجوانان در این مدرسه تاسیس می شود و امید آن می‌رود که کودکان و نوجوانان روستای دستجرده و روستاهای اطراف از امکانات آن بهره‌مند شوند.

محمد نقی صالحی گفت یکی از راه های پرورش و توسعه توانمندی و استعداد کودکان و نوجوانان مطالعه کتاب است، مطالعه‌ی کتاب‌های خوب و مناسب گروه سنی کودکان و نوجوانان به کودکان کمک می‌کند تا خوب فکر کنند، خوب حرف بزنند و خوب مشورت کنند.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان مهارت‌های زندگی را با مطالعه کتاب‌های مفید و سودمندی یاد می گیرند؛ تا اعتماد به نفسشان  بالا برود و نیز مطالعه کتاب ذهن کودکان و نوجوانان را فعال می کند. مطالعه کتاب آنان رادر مقابل آسیب‌های اجتماعی صیانت و محافظت می کند و کودک و نوجوان را رشد داده و به کمال و تعالی می رساند.

مدیر کل کانون زنجان شرایط کنونی را حساس دانست و بیان داشت: امروزه کودکان و نوجوانان در معرض آسیب های مختلفی از جمله پدیده های جدید همانند فضای سایبری، ماهواره‌ها و بازی های کامپیوتری و غیره قرار دارند که وظایف ما را دو چندان می‌کند که می‌بایست توجه به کودکان و نوجوانان را بیشتر کنیم و آنها را در مقابل اینگونه فضاها و محیط‌ها صیانت کنیم که یکی از روش های آن تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب های مفید و مناسب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =