شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) به ایستگاه آخر رسید

آیین تقدیر از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) کانون خراسان رضوی در روز دوشنبه اول مردادماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، روز دوشنبه اول مردادماه آیین تقدیر و تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره رضوی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ مشهد برگزار شد.

رضا قمرزاده مدیرکل کانون استان از حضور در جمع عاشقان امام‌رضا(علیه‌السلام) ابراز خرسندی کرد و گفت: شما عزیزان، ارادت و عشق خود به امام مهربانی‌ها را به زیبایی در قالب هنر به نمایش گذاشتید و این قابل تقدیر است.

مدیرکل استان با اشاره به آداب زیارت و دعای اذن دخول، از امام رضا(علیه‌السلام) به عنوان واسطه فیض خدا یاد کرد و گفت: وقتی به زیارت امام هشتم مشرف می‌شویم، زیارت اذن دخول را می‌خوانیم و ضمن سلام کردن به ایشان، به خود یادآور می‌شویم که او ما را می‌بیند، حرف ما را می‌شنود و قطعا جواب سلام ما را می‌دهد و یکی از ویژگی‌های امام رئوف، این است که هیچ‌گاه جواب سلام کسی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد. لذا قطعاً به افرادی که با عشق درونی‌شان در قالب هنر متوجه آن حضرت می‌شوند، آنان امام رئوف متقابلاً پاسخ این توجه را می‌دهند چرا که احسان عادت امام رضا(علیه‌السلام) و کّرّم سجیه اوست.

غلام‌رضا بصیری‌پور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و رییس شورای عالی خیرین نیز ضمن تبریک ایام دهه مبارک کرامت گفت: جشنواره رضوی یک کار فرهنگی عمیق است و ما قدردان فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی اثرگذار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم.

بصیری‌پور در بخشی از سخنان خود به اهمیت و ضرورت شناخت امام اشاره کرد و گفت: پیروی از ائمه اطهار موجب ماندگاری دین اسلام می‌شود و ما باید با کسب معرفت و شناخت نسبت به امامان، رابطه آنان با خدا، مردم و خانواده را بررسی و از سبک زندگی آنان الگوبرداری کنیم.

اجرای پرده‌خوانی، خوانش آثار رضوی، اجرای موسیقی مقامی برگزیده در شانزدهمین جشنواره رضوی استان خراسان رضوی و اهدای جوایز به برگزیدگان این جشنواره از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

تصاویر بیشتر را اینجا ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =