تشکیل انجمن پژوهشگران نوجوان در سمنان

نخستین نشست پژوهشی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ا ستان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از تشکیل انجمن پژوهشگران نوجوان و برگزاری نخستین نشست پژوهشی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری سمنان خبر داد و گفت: این نشست با حضور ۳۰ عضو دختر و پسر نوجوان، صبح پنج‌شنبه چهارم مردادماه سال جاری با دعوت از رضا شمس‌خانی رئیس بنیاد آرمان روشن در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، دانایی را یکی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی جامعه دانست و بر وابستگی سنجش سطح دانایی به میزان تولید و به‌کارگیری دانش و گسترش آن و دسترسی سریع و آسان به منابع موثق تأکید کرد.

جمال در ادامه افزود: دانسته‌های ما با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود یا بنا به پژوهش‌ها به دست می‌آید و اگر این دانسته‌ها بر پایه نتایج پژوهش‌های قبلی باشد، دانش تولید شده قبلی را به‌کار گرفته‌ایم و اگر مبتنی بر مشاهدات، پژوهش و تحلیل‌های جاری باشد تلاش ما به تولید دانش جدید منجر شده است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل انجمن پژوهشگران نوجوان دانشمند، گفت: علاقمندان به پژوهش با حضور در نشست‌های پژوهشی با ماهیت و رویکرد پژوهش در کانون پرورش فکری بیش از پیش آشنا می‌شوند و با بررسی و بازبینی آثار پژوهشی، راهی نو پیشِ روی دانشمندان نوجوان پژوهشگر باز می‌شود.

جمال، هدف از برگزاری این نشست‌ را علاوه بر فراهم کردن زمینه بروز استعداد، خلاقیت و توانایی پژوهشگری اعضای نوجوان و آشنایی با مراحل انجام یک فعالیت تحقیقی، کمک به ارتقای بینش و نگرش پژوهشی در کانون، معرفی پژوهشگران و ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون، عمق‌ بخشیدن به آگاهی‌ها و ایجاد بسترهای مناسب برای هم‌افزایی اعضای پژوهش‌گر و بهره‌گیری از اساتید مطرح در این حوزه، عنوان کرد.

گفتنی است؛ شمس‌خانی در نشست اول این انجمن ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای نوجوان و یادآوری خاطرات شیرین دوران عضویتش در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان، به نقش ارزنده‌ی آن در فرهنگ‌سازی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اشاره و تأکید کرد: کانون پرورش فکری، مناسب‌ترین و تأثیرگذارترین مکان برای پرورش فکر و استعداد کودکان و نوجوانان و محیطی بکر برای یادگیری انعطاف‌پذیر است.

وی در ادامه درخصوص چرایی و چگونگی فعالیت تحقیقی، انتخاب موضوع مناسب برای پژوهش و مراحل علمی انجام آن مطالبی بیان کرد و از اعضا خواست تا نسبت به محیط زیست خود توجه بیشتری داشته باشند و درباره موضوعاتی مانند آب، برق و اهمیت آن در زندگی، مطالعه و تحقیق کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =