رصد بزرگ‌ترین ماه‌گرفتگی قرن در مرکز تخصصی علوم کانون هرمزگان

کودکان و نوجوانان به همراه والدین خود در ویژه برنامه رصد بزرگ ترین ماه گرفتگی قرن شرکت کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون  هرمزگان، ویژه برنامه رصد بزرگترین ماه گرفتگی قرن در مرکز تخصصی علوم بندرعباس برگزار شد.

در این برنامه که حدود ۳۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان به همراه والدین خود حضور داشتند، ابتدا نعیم اسدی کارشناس مسوول فرهنگی هنری ادبی استان، کانون و فعالیت های متنوع آن را معرفی کردند. سپس کارگاه آشنایی با پدیده ماه گرفتگی ویژه اعضا و والدین توسط کارشناس تخصصی نجوم مرکز علوم  برگزار شد و مخاطبان با علت های رخ دادن این پدیده نجومی و سایر تاثیرات ماه بر سیاره زمین و همچنین احکام مربوط به زمان وقوع این پدیده آشنا شدند. در پایان به کودکان و نوجوانانی که به سئوالات مطرح شده در زمینه نماز آیات به خوبی پاسخ دادند، هدایایی تقدیم شد.

از دیگر بخش‌های این برنامه بازدید کودکان و نوجوانان از نمایشگاه کتاب‌های علمی مرکز تخصصی علوم، قصه گویی کتاب ماه بود و روباه، برگزاری مسابقه نقاشی خلاق با موضوع هلال ماه و پخش انیمیشن‌های متنوع بود.

در این برنامه کودکان و نوجوانان علاوه بر رصد ماه گرفتگی در رصدخانه، از بخش‌های مختلف مرکز تخصصی علوم شامل زیست بوم‌های دریایی و خشکی، اسکلت نهنگ براید، بخش سنگ ها، صدف ها و سخت پوستان، بخش پروانه ها و حشرات دیدن کردند.

در این ویژه برنامه علاوه بر کودکان و نوجوانان و والدین آنها، عموم مردم نیز حضور داشتند.

مرکز تخصصی علوم در اسفندماه  سال۱۳۹۵ و بخش آسمان نما در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. این مرکز فرهنگی با اجرای فعالیت های متنوع علمی و نجومی، همه روزه میزبان کودکان و نوجوانان علاقه مند به این دسته از فعالیت ها می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =