کد خبر: 280459
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
بررسی 105 پرونده در کمیسیون شورای نظارت بر اسباب‌بازی

در اولین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی 105 پرونده بررسی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون 105 پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت که از این تعداد، 82 عنوان ثبتی، 6 اسباب‌بازی خواستار مجوز تولید، 17 پرونده مربوط به بخش واردات اسباب‌بازی در گمرک‌های مربوط به حوزه ستادی دبیرخانه بود.

بر همین اساس از مجموع پرونده‌های ثبتی، 68 پرونده از نظر ثبت بلامانع تشخیص داده شد که از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی‌ها ،2 نمونه در گروه حرکتی مهارتی، 5 سرگرمی آموزشی و کمک آموزشی، 36 اسباب‌بازی فکری، 21 پرونده در گروه فرهنگی‌هنری و 4 مورد در گروه الکترونیکی و رایانه‌ای قرار داشتند که5 نمونه به دلیل نیاز به بررسی بیشتر به کمیسیون بعدی موکول شد.

همچنین از مجموع موارد متقاضی مجوز تولید با 17 سرگرمی موافقت و 2 نمونه رد شد که این تعداد از نظر گروه‌بندی 3 اسباب‌بازی حرکتی مهارتی، 9 سرگرمی فکری و 5 پرونده آموزشی است.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های ارجاع شده به کمیسیون در 6 گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرند.

دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید در سال حمایت از تولید ملی و کالاهای ایرانی اقدام به تهیه فهرستی از اسباب‌بازی‌های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بنا بر اعلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی به‌ویژه جوانان به جامعه تولید کنندگان است تا سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد. امری که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم افزایش ابتکار تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

این نشست در اردیبهشت سال 1397 برگزار شد.

فهرستی از اسباب‌بازی‌های جدید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =