دختران انجمن ادبی آفتاب کانون خراسان رضوی در نشست «بانوان نویسنده»

اعضای فعال انجمن ادبی آفتاب با دعوت معاونت فرهنگی شهرداری منطقه‌ی نه مشهد در «نشست اعضای نویسنده» شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون خراسان رضوی این نشست با حضور چند تن از بانوان نام‌آور نویسنده، نماینده شورای شهر مشهد و پانزده نفر از اعضای فعال انجمن ادبی آفتاب، عصر روز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۷ در مجتمع فرهنگی مصلی‌نژاد برگزار شد.

محبوبه بزم‌آرا کارشناس مسئول ادبی استان هدف از شرکت در این نشست را ورود اعضای نوجوان به فضای جدی ادبیات و آشنایی با زنان نویسنده‌ی صاحب‌نام دانست و گفت: مشارکت با سایر نهادهای فرهنگی این فرصت را فراهم می‌آورد تا فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی و توانمندی اعضای انجمن ادبی به چشم آید و در این نشست صمیمی شاهد خوانش آثار مهتاب فارابی، ملیکا قاضیان، آیدا پاکزاد، شهرزاد لعل‌بذری، زهرا بیژن‌یار، نگار فرهمند و فاطمه حسین‌زاده از اعضای انجمن ادبی آفتاب بودیم.

در ادامه و پس از خوانش آثار، نشست تخصصی با موضوع «زن و نویسندگی» با مدیریت لیلا صبوحی نویسنده کتاب «پاییز از پاهایم بالا می‌رود» و با حضور ثریا صدقی، منیره خدابخش و وحیده ابراهیم‌زاده از نویسندگان زن استان خراسان‌رضوی برگزار شد.

خدابخش خطاب به اعضای نوجوان انجمن گفت: فرصت‌های نوشتن و خواندن را از دست ندهید. تقویت حواس و خوب دیدن و خوب شنیدن منجر به تخیل قوی می‌شود. در معرض تجربیات زندگی باشید و تا می‌توانید در مکان‌ها و با آدم‌های گوناگون تجربه کسب کنید تا به نوشتن و شخصیت‌پردازی شما در داستان‌هایتان کمک کند. صدقی نیز با معرفی چند تن از نویسندگان زن مشهدی، کارنامه بانوان نویسنده را درخشان و امیدوار کننده دانست و خاطرنشان کرد که بومی‌نویسی رمز ورود به جهانی‌نویسی است. او خطاب به اعضای نوجوان و نوقلم انجمن ادبی آفتاب تاکید کرد که شخصیت‌ها و آدم‌هایتان را از اطراف خودتان انتخاب کنید.

وی همچنین با تاکید بر خواندن مداوم و انتخاب کتاب‌های خوب برای مطالعه گفت: رمان‌ها و داستان‌هایی هستند که موج ایجاد می‌کنند و به سرعت خاموش می‌شوند. با مطالعه و آموختن از اهل فن تلاش کنید با تکنیک و تلاش، کارها را ماندگار کنید.

نویسندگان و کارشناسان میهمان، برگزاری این نشست‌ها و همچنین جشنواره‌های دانش‌آموزی را در ورود نوجوانان به حوزه نوشتن و پیشرفت کار آنها موثر دانستند و به نوجوانان توصیه کردند، قدر محافل و انجمن‌های ادبی و فضاهای امن و دارای سطح علمی بالا مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بدانند؛   

در ادامه جلسه محبوبه بزم‌آرا کارشناس مسئول ادبی استان درباره کارگاه‌های ادبی و بخش‌های حضوری و مکاتبه‌ای و نحوه ورود اعضا به انجمن‌های ادبی آفتاب و مهتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان توضیح داد.

لازم به توضیح است که در بخش پایانی برنامه شهناز رمارم عضو شورای شهر مشهد در نشست «بانوان نویسنده» حضور یافت و به گفت‌وگو با دختران نوجوان انجمن ادبی آفتاب پرداخت. وی ضمن قدردانی از برپایی چنین نشست‌های فرهنگی حضور نوجوانان را نشاط‌بخش و امیدوار کننده دانست.

پایان‌بخش برنامه اهدای هدیه به تمامی اعضای انجمن ادبی آفتاب از سوی معاونت فرهنگی شهرداری منطقه نه مشهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =