کارگاه آموزشی «مغز، شناخت و اعتیاد»

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با همکاری ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی، کارگاه آموزشی «مغز، شناخت و اعتیاد» را ویژه اعضای نوجوان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 10 مرداد 97، کارگاه آموزشی «مغز، شناخت و اعتیاد» با عنوان(این مغز توست که جلز ولز می‌کند)در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برگزار شد.

در این کارگاه، بیش از 160 عضو نوجوان از مراکز فرهنگی و هنری سطح شهرستان قزوین در کنار «مژده اروجی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان «اردشیر صفاپور» حضور داشتند.

این کارگاه شامل تشریح آثار عصبی، شناختی و زبانی مواد مخدر بر مغز و روان انسان و نیز نشست پرسش و پاسخ بودکه با حضور حسین آذربایجانی(متخصص علوم شناختی زبان از پژوهشکده Icss)برگزار شد.

گفت و گو درباره واژه شناسی، روند آغاز و فراگیری اعتیاد، معرفی بخش‌های مختلف مغز انسان(به عنوان عضو درگیر با اعتیاد) و مواد اعتیادآور و در ادامه معرفی راه‌های شناخت، پیشگیری و مهارت نه گفتن به اعتیاد از جمله مباحثی بود که در این کارگاه مطرح شد.

همراهی و حضور اعضا در کنار مدرس این کارگاه و نمایش تصاویر و نماهنگ های مرتبط با موضوع کارگاه،نمایش خلاق اعضا و نیز نمایش پویانمایی‌های کانونی از بخش‌های دیگر این برنامه آموزشی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =