« بحران آب » هم‌چنان مورد توجه اعضای مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان(بخش دوم)

مربیان کانون پرورش فکری با برگزاری ویژه برنامه‌های گوناگون اعضا را با بحران کمبود آب آشنا می‌کنند؛ سهم مربیان در فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به آیندگان چه میزان است؟

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه‌هایی با موضوع « بحران کمبود آب » در مراکز فرهنگی هنری استان در حال برگزاری است.

سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی‌های پیاپی همواره با مشکل کم آبی روبه‌رو بوده و در چند سال گذشته این بحران، بیشتر از هر زمان، چهره‌ی خود را نشان داده است تا آنجا که تولید بسیاری از محصولات کشاورزی متوقف شده و یا به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با توجه به رسالت فرهنگی خود و با استفاده از ابزار هنر و ادب همواره تاثیر مهمی در فرهنگ‌سازی نسل کودک و نوجوان داشته‌اند.

در ادامه‌ی این فعالیت‌ها مربیان در دو مرکز فرهنگی هنری هیرمند و شماره‌ی چهار زاهدان برنامه‌هایی، برای اعضا و با همراهی خود آنان، برگزار کردند تا کودکان و نوجوانان با گسترش این پویش‌های نوپای مراکز در میان خانواده و خویشاوندان به حل بحران آب کمک کنند.

معرفی کتاب، بحث درباره‌ی راه‌های صرفه جویی در مصرف آب و ساختن کاردستی‌هایی با همین موضوع در مرکز شماره‌ی چهار زاهدان انجام شد و اعضای مرکز هیرمند نیز در ویژه برنامه‌ای با نام تامل برانگیز « آخرین قطره » و برگزاری کارگاه‌های ادبی و هنری نگرانی خود خود را در این مورد بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =