استفاده از توان‌مندی اعضای نوجوان به عنوان شهریاران

در نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با نمایندگان اعضای نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری رامیان، راه‌های جذب نوجوانان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری در نشست با اعضای نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون رامیان که با حضور رجبلو شهردار این شهرستان برگزار شد با طرح این سوال که تفاوت مدرسه با کانون چیست؟ پای صحبت نمایندگان اعضای نوجوان نشسته و در رابطه با راه‌های جذب نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون و نیز ویژگی‌های یک شهر فرهنگی‌هنری با آن‌ها بحث و گفت‌وگو کرد.

ایشان ضمن مهم خواندن نقش نوجوانان به ویژه اعضای ارشد و قدیمی در ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری و فرهنگ‌سازی و توجه به حقوق شهروندی بر مشارکت اعضای نوجوان در برنامه‌های کانون تاکید نموده و بیان داشت: شما نوجوانان سرمایه‌های کانون هستید و شنیدن پیام و نقدهای شما می‌تواند چراغ راه کانون در مسیر خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان لحاظ شود.

اعضای نوجوان نیز ضمن تشکر از توجه مدیرکل و مربیان کانون به نظرات و پیشنهادهای نوجوانان از توجه به نیازهای امروزی به ویژه فعالیت‌های ورزشی، تجهیز کانون به وسایل آزمایشگاهی و علمی، وجود مربیان مرد در کنار مربیان مهربان زن، برگزاری جشنواره‌های باشکوه به میزبانی شهرستان‌ها، صدور کارت مربی هم‌یار برای اعضای فعال، متناسب‌سازی فضای کانون با سن اعضای نوجوان و توجه به خواسته‌های آن‌ها در طراحی برنامه‌ها و فضاسازی مرکز به عنوان مهم‌ترین راه‌های جذب اعضای نوجوان نام برده و خواستار استمرار چنین نشست‌هایی شدند.

در ادامه این نشست صمیمانه،  رجبلو شهردار رامیان نیز از کانون پرورش فکری به عنوان ظرفیتی بسیار مناسب برای توجه‌دادن عموم مردم به حقوق شهروندی یادکرده و اظهار داشت: بهره‌گیری از توان‌مندی و فکر و اندیشه خلاقانه شما نوجوانان به عنوان شهریاران در دستور کار قرار گرفته و در اولین قدم ضمن صدور ابلاغ، کاشت و نگه‌داری از گل‌ها و فضای سبز به اعضای کانون آموزش داده شده تا ضمن ایجاد فضای بانشاط در کنار مرکز فرهنگی‌هنری رامیان خود مسئولیت نگه‌داری آن را برعهده گیرند.

اختصاص بیلبورد تبلیغاتی در مرکز شهر به فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و معرفی آثار برگزیده اعضای کانون و مشارکت در تهیه امکانات بازی و سرگرمی و پویش فصل گرم کتاب از دیگر قول‌های شهردار به نوجوانان رامیانی بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =