کد خبر: 280550
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
متون کهن فارسی قصه می شوند

کارگاه قصه‌گویی مربیان کانون مازندران با تکیه بر بازنویسی و بازآفرینی متون کهن فارسی در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، این کارگاه با عنوان « هفت گنبد» از برنامه‌های سال 97 واحد فرهنگی کانون مازندران است که با هدف؛ آشنایی مربیان با متون کهن فارسی توانمندسازی مربیان در زمینه  بازنویسی و بازآفرینی متون کهن - کسب مهارت مربیان در زمینه اجرای فعالیت قصه‌گویی و  تشویق و ترغیب مربیان برای حضور کمی و کیفی در جشنواره بین المللی قصه گویی در مرکز شماره یک ساری برگزار شده است.

این کارگاه که با حضور  «علی‌مراد خرمی»، کارشناس آفرینش‌های ادبی استان برای آموزش مربیان مسوول و مربیان فرهنگی مراکز کانون صورت پذیرفت؛ فراگیران و قصه گویان کانون با تکیه بر متون کهن ادبی مانند قصه منظوم نظامی، به بازنویسی یا بازآفرینی قصه‌ها می پردازند.

بر اساس این گزارش، این کارگاه به صورت سلسله‌وار و فرایندی برگزار خواهد شد و این اولین جلسه برای بازآفرینی متون کهن فارسی به قصه بود.

آشنایی با مراحل پرورش قصه-بررسی آثار مربیان(از بعد محتوایی) به همراه نقد سایرین-فضاسازی برای ورود به قصه - نقش زبان بدن در قصه گویی و قصه گویی از زاویه دیدهای مختلف از جمله موارد طرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =