ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تمرین زندگی با پویش فصل گرم کتاب

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در قالب طرح کشوری پویش فصل گرم کتاب بخشی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی قابل اجرا در مکان‌های عمومی را به درون پارک‌ها و تفرجگاه‌های سراسر استان برده و خوب زندگی کردن را با کودکان، نوجوانان و خانواده‌های گلستانی تمرین می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، بر همین اساس نمایندگان کانون در شهرهای مختلف استان گلستان ضمن مشارکت با نهادهایی هم‌چون فرمانداری، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، پایگاه‌های بسیج اقدام به برپایی کارگاه‌های متنوع فرهنگی با هدف تمرین مهارت‌های زندگی می‌کنند.

در این پویش که غالبا در ساعت عصر و شب با حضور پرشور کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در حال اجراست، بچه‌ها به همراه پدران و مادران خود در ایستگاه‌های نقالی و قصه‌گویی، کاردستی، نقاشی، ادبی، سفال‌گری، معرفی و روخوانی کتاب و بازی و سرگرمی حضور یافته و اوقات فراغت تابستانی خود را با یادگیری تکینیک‌های مهارتی و هنری، ناب و به یادماندنی‌تر می‌نمایند.

برپایی نمایشگاه دست‌ساخته‌های اعضای هنرمند کانون و آشنایی آحاد جامعه با نحوه‌ی ساخت آثار و نیز اجرای مسابقات مهیج فرهنگی و ادبی، فضای این محافل فرهنگی‌هنری را در سطح استان گلستان گرم‌تر کرده است.

گفتنی است این طرح تا پایان تابستان ادامه داشته و تمامی علاقه‌مندان کودک و نوجوان می‌توانند با مراجعه به مکان‌های اطلاع‌رسانی شده در شهر خود از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری همراه با سایر اعضای خانواده بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =