کد خبر: 280577
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
«آوه زین»؛ پیوند دوستی کودکان کرمانشاهی با آب

در ویژه برنامه «آوه زین» ( به معنی «جای زایش آب» در زبان محلی)، کودکان و نوجوانان کرمانشاهی به عرضه آثار مختلف ادبی و هنری خود پیرامون «آب» و چگونگی محافظت از این نعمت پاک خداوندی خواهند پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، ویژه برنامه «آوه زین» با موضوع ترویج صرفه جویی و استفاده بهینه از «آب» به میزبانی این اداره کل و با مشارکت اداره کل آب و فاضلاب استان کرمانشاه برگزارمی شود.

از طرفی، با توجه به خشک سالی های اخیر و دوره های کم بارشی در مناطق مختلف کشور و همچنین از طرفی، تاکید دین مبین اسلام بر رعایت مصرف صحیح منابع خدادادی، اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه با اجرای ویژه برنامه استانی «آوه زین» («آوه زین» نام روستایی در کرمانشاه و گیلانغرب است)، سعی دارد تا ضمن آشنایی کودکان و نوجوانان به استفاده صحیح از «آب»، آنان را به عنوان سفیران حفاظت از این نعمت پاک خداوندی نیز معرفی کند.

بر همین اساس،  اداره کل آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز با استقبال از این طرح، آمادگی خود را برای برگزاری این ویژه برنامه در سراسر استان کرمانشاه اعلام و در برپایی این برنامه مشارکت عمده ای خواهد داشت.

در ویژه برنامه «آوه زین»( به معنی «جای زایش آب» در زبان محلی)، کودکان و نوجوانان کرمانشاهی به عرضه آثار مختلف ادبی و هنری خود پیرامون «آب» و چگونگی محافظت از این نعمت پاک خواهند پرداخت.

فراخوان این ویژه برنامه به همه مراکز کانون پرورش فکری استان ارسال شده و پیش بینی می شود با توجه به حساسیت موضوع کم آبی و بحران بی آبی، استقبال کودکان و نوجوانان از این برنامه قابل توجه باشد.

همچنین، «فرنگیس حیدرپور»، بانوی کورد و مشهور قهرمان دفاع مقدس از سوی برگزارکنندگان این ویژه برنامه، به عنوان «سفیر آب» معرفی و در این ویژه برنامه حضور خواهد داشت.

از طرفی، «آوه زین»، نام روستای محل تولد «فرنگیس حیدر پور» نیز می باشد.

از سوی دست اندکاران این برنامه، عروسکی نیز با همین نام (آوه زین) تولید شده که قرار است به دیدار کودکان در شهرها و روستاهای مختلف استان کرمانشاه برود و آنان را با اهمیت نگهداری و مواظبت از آب آشنا کند.

اختتامیه ویژه برنامه «آوه زین» در 15 شهریورماه 1397 برگزار و از برگزیدگان این برنامه، با حضور مسوولان مختلف ارشد استان و با اهدای جوایز تجلیل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =