مثل یک پروانه روی قلبِ چجان کره

«مثل یک پروانه روی قلب» پنجمین حضور بین‌المللی خود را در چهاردهمین جشنواره فیلم و موسیقی چجان کره جنوبی تجربه می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن 13 دقیقه‌ای «مثل یک پروانه روی قلب» به کارگردانی مریم خلیل‌زاده از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است در بخش خانواده این جشنواره‌ی بین‌المللی در روزهای 19 تا 23 مرداد به نمایش در ‌آید.

در عین حال، فیلم‌های دیگری نیز از ایران همچون «ساز» به کارگردانی عابدین محمدی، «بین‌المللی» به کارگردانی علی زارع قنات‌نوی و «زندگی بدون زندگی» به کارگردانی کاوه معینی‌فر در بخش سین سنفونی این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم و موسیقی چجان اولین بار در سال 2005 در شهری با همین نام در کشور کره جنوبی آغاز به کار کرد. این شهر یادآور نقاشی‌هایی با چشم‌انداز سنتی کره‌ای است و جاذبه‌های طبیعی دریاچه «چونگ پانگ هو» گردشگران را به خود جذب می‌کند. این در حالی است که شماری از فیلم‌های منتخب جشنواره با اجراهای موسیقی زنده در فضاهای باز و در کنار دریاچه چونگ پانگ هو معرفی می‌شوند.

همچنین دست‌اندرکاران این جشنواره جایزه‌ای به نوازندگان فیلم که تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر فیلم‌های کره‌ای و فرهنگ موسیقی داشته‌اند، اهدا می‌کند.

بر همین اساس، در بخش‌های دیگر این جشنواره فیلم‌هایی از سراسر جهان به نمایش در می‌آید و هیئت داوران جایزه بزرگ جشنواره را به بهترین فیلم از میان فیلم‌های برگزیده معاصر مرتبط با موسیقی بدون در نظر گرفتن گونه آن فیلم، اهدا می‌کند.

انیمیشن «مثل یک پروانه روی قلب» پیش‌تر نیز در جشنواره‌های پویانمایی تهران، فیلم کوتاه تهران، کلکته هند و مونترال کانادا به نمایش در آمده است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم و موسیقی چجان (Jecheon) از 18 تا 23 مرداد 1397 (9 تا 14 آگوست 2018) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =