اردوی «برکت محیط‌زیست » در مرکز۳۱ کانون تهران

مربیان و اعضای کودک و نوجوان مرکز ۳۱ کانون استان تهران، در محوطه سبز بیرون کتابخانه، اردوی «برکت محیط‌زیست » برپا کرده و ضمن اجرای برنامه‌های تفریحی، به پاک‌سازی محیط‌زیست پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، ویژه‌برنامه اردویی «برکت محیط‌زیست » بااهمیت محیط‌زیست و حفظ و نگهداری از آن و سپاس از نعمت‌های خداوند مهربان و همچنین توجه به زندگی سالم در هفته سوم از مردادماه ۱۳۹۷ در مرکز ۳۱ کانون استان برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این اردو که با حضور بیش از ۱۰۰  نفر از اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان، در فضای سبز و محوطه بیرونی کتابخانه برگزار شد، بچه‌ها با هدایت مربیان و همراهی والدین دست به تجربیات تازه‌ای پیرامون اهمیت حفظ و نگهداری از محیط‌زیست زدند.

بنا به گفته فاطمه روحی رحیم مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۱، موضوع دوستی با محیط‌زیست به مدت دو سال پیاپی محور برنامه‌های این کتابخانه قرارگرفته است و مربیان با برگزاری فعالیت‌هایی فرهنگی، هنری و ادبی با این موضوع، در دو سال گذشته، شاهد روند رو به رشد اعضا و تلاش کودکان و نوجوان در حفظ طبیعت و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست بودند.

بر این اساس در اردوی «برکت محیط‌زیست » که از ساعت ۹ صبح آغاز و تا ۱۲ ظهر ادامه داشت، اعضای کودک پس از شرکت در بازی‌های بومی و محلی و سپری کردن لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز، در ایستگاه نقاشی با موضوع محیط‌زیست نقاشی کشیدند.

همچنین در ایستگاه پخت نان روی زغال، ایستگاه چایخانه و پخت سیب‌زمینی زغالی و ایستگاه نیمرو زغالی، ناهاری که توسط نوجوانان طبخ شده بود را دورهم صرف کردند.

در ادامه همۀ میهمانان این برنامه، پس از توضیحات مربیان در رابطه با مضرات زباله‌ها برای طبیعت به‌ویژه زباله‌های پلاستیکی و مشکلاتی که پس از روشن ماندن اجاق‌های صحرایی برای طبیعت به وجود می‌آید، دست در دست هم داده و برای پاک‌سازی فضای سبز محله، به جمع‌آوری زباله‌ها و خاموش کردن آتش پرداختند.

آن‌ها از نقاشی‌هایی که کشیده بودند به رهگذران هدیه دادند و با زبان کودکانه آنان را تشویق به حفظ محیط‌زیست کردند. این برنامه توسط فاطمه روحی رحیم، الهه تاجیک، طیبه انجدانی، مهدی سرزنی، اعضای ارشد و با همراهی والدین  در نیمه دوم مردادماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

مرکز شماره ۳۱ کانون تهران واقع در منطقه ۱۴، بلوار پاسدار شهید گمنام، بعد از میدان امان حسن مجتبی(ع)، با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی پذیرای کودکان و نوجوانان این منطقه از شهر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =