کد خبر: 280611
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
بازدید 1929
یک روز خوب با بچه‌های روستای دهکهان

بچه‌های روستای دهکهان که حالابه عنوان متولیان کتابخانه‌ی فاطمه‌ها شناخته می‌شوند در یکی از روزهای گرم مرداد مهمان مرکز فرهنگی هنری کانون راین شدند و لحظات شادی را در کنار هم گذراندند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، درست یک سال پیش و در نخستین روزهای مردادماه بچه‌های روستای دهکهان (کهنوج)در جنوبی ترین نقطه استان کرمان شاهد یک اتفاق خوب بودند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان به همراه جمعی از مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون کهنوج به دیدار اعضای کتابخانه‌ای رفتند که شهره‌ی جهانی یافته و با اهدای یک‌هزار جلد کتاب از جدیدترین کتابهای منتشر شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطره‌ای خوش را در ذهن و جان کودکان و نوجوانان روستای دهکهان رقم زدند.

در آن دیدار به‌یاد ماندنی مدیر کل کانون پرورش فکری کرمان، مجموعه‌ی کانون را حامی و پشتیبان کتابخانه فاطمه‌ها و کتابخانه‌هایی از این دست عنوان کرد و قول داد در قالب اردوی جهادی، اعضای کتاب‌خوان کتابخانه‌های فاطمه‌ها یک روز شاد را در کنار کانون سپری کنند.

در راستای اجرای طرح پویش " فصل گرم کتاب" و به همت واحد کارشناسی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان، در مردادماه سال ۱۳۹۷ بار دیگر دیدارها تازه شد و جمعی از اعضای کتابخانه فاطمه‌ها به همراه اعضای فعال مراکز سیار روستایی کهنوج و منوجان به شهر خوش آب و هوای راین آمدند و یک روز خوب را در کنار مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون گذراندند.

دخترانِ حاضر در این اردوی فرهنگی هنری، ابتدا از ارگ تاریخی راین بازدید کردند و با تاریخِ زندگی مردمان این شهر آشنا شدند.

کارگاه ساخت کاردستی و نوشتن خلاق، ایستگاه دوم بچه‌ها بود که به همت مهین مهدی‌زاده و انیسه جعفری مربی مسوول فرهنگی و مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری راین برپا شده بود و بچه‌ها با بازی حروف از خاطرات اردو گفتند و بعد با کاغذهای باطله قاب کاغذی ساختند.

قبل از صرف ناهار فرصت خوبی بود تا اعضای کتابخانه فاطمه‌ها در یک نشست صمیمی با محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان گفت‌و گو کنند و از کتاب‌خوانی خود و لذتی که با خواندن کتاب‌های کانون تجربه کرده بودند گفتند و قرار گذاشتند کتاب‌هایی را که خوانده‌اند در قالب فیلم‌های ۲ دقیقه‌ای معرفی و به سامانه پویش " فصل گرم کتاب" ارسال کنند.

زکیه میرشکاری یکی از اعضای اصلی و گردانندگان کتابخانه‌ی فاطمه‌ها به نمایندگی از اعضای این کتابخانه  گفت: "بهترین کتابهایی که در کتابخانه روستا خوانده ایم کتابهای کانون است؛ کتابهای خوب کانون بود که لذت مطالعه را به بچه‌های روستا چشاند و بچه‌های روستای دهکهان همواره خاطره خوشی از کانون پرورش فکری در ذهن دارند.

دیدن از آبشار راین و اهدای کتاب به بچه‌ها پایان بخشِ روزِ خاطره‌انگیز بچه‌های روستای دهکهان در کنار کانون بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =