مسابقه طراحی و ساخت سازه‌های ماکارونی در دزفول

کانون پرورش فکری شماره یک دزفول، به‌منظور پرورش خلاقیت و افزایش مهارت‌های عملی نوجوانان، مسابقه طراحی و ساخت سازه‌های ماکارونی را پایان مردادماه در این شهرستان برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، اولین دوره مسابقه طراحی و ساخت سازه‌های ماکارونی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول با مشارکت اعضا دختر و پسر کانون، 30 مردادماه سال جاری به میزبانی این مرکز فرهنگی هنری اجرا می‌شود.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول پیرامون این مسابقه گفت: برای برگزاری مسابقه طراحی و ساخت سازه‌های ماکارونی، مربیان کانون با برپایی کارگاه‌های تئوری و عملی ساخت پل‌های معلق و... برای اعضای نوجوان دختر و پسر در طول تابستان آن‌ها را برای شرکت در این مسابقه آماده کردند.

سعید گل گل با اشاره به این‌که در این مسابقه اعضا در گروه‌های دو نفره با ساخت سه سازه ماکارونی با یکدیگر رقابت خواهند کرد افزود: سازه‌های ماکارونی یکی از شاخه‌های جذاب، بین پروژه‌های علمی اعضا نوجوان است.

وی در ادامه توضیح داد: این فعالیت علمی، تلفیقی از علوم فنی و مهندسی گوناگون مانند فیزیک، ریاضی و هندسه است که در این گرایش اعضا به‌جای استفاده از فولاد و بتن جهت ساخت سازه، از ماکارونی به‌عنوان جایگزینی ارزان و با رفتاری مشابه، استفاده می‌کنند.

مسئول برگزاری مسابقه سازه‌های ماکارونی کانون شماره یک دزفول توضیح داد: نوجوانان شرکت‌کننده در این مسابقه برای آزمایش طرح و قدرت سازه‌ی خود، آن را بارگذاری کرده و راندمان حاصل از تقسیم وزن تحملی به وزن سازه را محاسبه می‌کنند.

گل گل یادآور شد: برگزیدگان این مسابقه که 30 مردادماه 1397 در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک دزفول برگزار خواهد شد از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان معرفی و تجلیل می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =