محمود پوروهاب : کرمانشاه قطب ادبی آینده کشور خواهد بود

در نشست ادبی دو پنجره، کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با «محمود پوروهاب» دیدار کردند و به نقد و بررسی آثار این شاعر و نویسنده مطرح کودک و نوجوان کشور پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، برنامه‌ «دو پنجره» ویژه نقد و بررسی آثار «محمود پوروهاب»، شاعر کودک و نوجوان، روز پنچشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست؛ کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با محمود پوروهاب به بحث وگفتگو نشستند و نظراتشان را درباره شعر کودک و دغدغه های نوجوانان از شعر امروز بیان کردند.

پوروهاب پس از شنیدن نقد آثارش در نشست دو پنجره، به گفت و گو با اعضای حاضر در این برنامه پرداخت.

 این شاعر و نویسنده کودک گفت : انتشاراتی هایی که در حوزه کودک و نوجوان به چاپ آثار ادبی برای کودکان و نوجوانان می پردازند، این روز ها تک بعدی شده اند و بیشتر کتاب های مذهبی چاپ می‌کنند.

او همچنین در بخشی دیگر از سخنرانی اش به خانواده ها تاکید کرد؛ در انتخاب کتاب برای فرزندانشان دقت کنند.

پوروهاب درخصوص برنامه دو پنجره نیز اظهار داشت : این برنامه باعث می‌شود کودکان و نوجوانان، منتقد های خوبی در آینده شوند و جسارت و شجاعت آنها تقویت شود.

این نویسنده حوزه کودک درپایان، کرمانشاه را با توجه به استعداد کودکان و نوجوانش؛ یکی از قطب های ادبی آینده خواند.

پوروهاب نقش مربیان ادبی کانون در افزایش رشد ادبی اعضای کانون را بسیار مهم عنوان کرد و افزود : مربیان کانون، راه رسیدن به تخیل بالا و آشنایی کودکان و نوجوانان با جهان های دیگر هستند.

او همچنین گفت: جهان بینی و گسترش تخیل، ضمن اینکه موجب آشنایی کودکان و نوجوانان با جهان های دیگر می شود، در مرتبه ای بالاتر، سبب خلق آثار بزرگ ادبی نیز خواهد شد.

 پوروهاب در ادامه برنامه دو پنجره، در مرکز شماره ۲ شهرستان صحنه حضور پیدا کرد و با اعضای مراکز شماره یک و دو این شهر نیز به گفت و گو پرداخت.

در این برنامه، اعضای ادبی آثارشان را برای میهمان برنامه خواندند و در ضمن این برنامه، به نقد و بررسی آثار «پوروهاب» نیز پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =