«شاهنامه» عامل پیوند اعضای کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با ریشه‌های فرهنگی

«شاهنامه‌خوانی» در مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان به واسطه‌ی حضور مربیان با تجربه و اعضای با استعداد همواره جایگاه ویژه‌ای دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست اعضای مراکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو و سه زاهدان با موضوع شاهنامه‌خوانی برگزار شد.

با توجه به رسالت کانون در زمینه‌ی پرورش استعدادهای هنری و ادبی کودکان و نوجوانان و جهت‌بخشی به آنها از راه ایجاد فرصت کتاب‌خوانی و دست‌یابی به تجربه‌های ناب و خلاق فرهنگی، مربیان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز و بهره‌گیری از خلاقیت‌های فردی همواره سعی در تحقق این چشم‌انداز داشته‌اند.

شاهنامه‌ی فردوسی، به عنوان یک ظرفیت عظیم و مهم، از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در میان مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری استان داشته است به طوری‌که در طول سالیان همواره اعضای شاهنامه‌خوان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان چهره‌های شناخته شده‌ای در سطح شهر خود و استان داشته‌اند.

بر همین اساس دو مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو و سه زاهدان در تازه‌ترین دورهمی خود، که به منظور افزایش دانش شاهنامه‌خوانی و نقالی برگزار شد، تجربه‌های خود را به اشتراک گذاشتند و شاهنامه‌خوانی کردند.

در این نشست هم‌چنین با اهدای لوح و جایزه از اعضای هنرمند این دو مرکز قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =