در راستای حفاظت از محیط زیست صورت گرفت

طرح کاشت نهال توسط همیاران طبیعت کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان گهرو اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون چهارمحال و بختیاری: در راستای اجرای هر کانون یک نهالستان اعضای مرکز فرهنگی هنری گهرو با کاشت و پرورش 40 نهال در این طرح شرکت کردند.

آشنایی کودکان و نوجوانان با مراحل کاشت و پرورش نهال، حفاظت از منابع طبیعی، آشنایی با نحوه ی کاشت دانه های مختلف، فرهنگ سازی در اعضاء و بهره برداری خانواده‌ها و به طبع جامعه در مورد استفاده بهینه از منابع طبیعی و... از اهداف اجرای طرح کاشت نهال در گهرو محسوب می‌شد.

حضور کارشناسان منابع‌طبیعی استان و شهرستان در این نشست و تبیین ضرورت حفاظت از محیط زیست برای کودکان و نوجوانان از سوی آنان از جمله برنامه‌هایی بود که در اجرای این طرح طی شش ماهه گذشته صورت گرفته است.

در این جلسات پخش فیلمهای محیط زیستی، صحبت در خصوص مخاطرات زیست محیطی، پرسش و پاسخ و اهدای کارت همیار طبیعت به اعضا از جمله مواردی بود که در 3 جلسه‌ی حضور کارشناسان منابع طبیعی در اجرای این طرح در کانون اتفاق افتاده است.

اشاره به جایگاه خوب کانون در فرهنگ‌سازی در خصوص محافظت از محیط زیست با توجه به حضور کودکان و نوجوانان و پتانسیل های کانون از مواردی بود که کارشناسان منابع طبیعی در صحبت های خود در این جلسات از آن یاد کردند.

طرح هر کانون یک نهالستان از زمستان 1396 با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مراحل کاشت و پرورش گیاهان و حفاظت از محیط زیست در کانون انجام شد که طی آن همیاران طبیعت مراکز فرهنگی‌هنری کانون به کاشت بذر، نهال و گیاهان مختلف پرداختند و ماحصل آن را در گلخانه های کوچکی که خود در کانون تعبیه کرده‌اند به نمایش گذاشته‌اند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =