نجوم به مربیان کرمانشاهی آموزش داده شد

مربیان علاقه مند به موضوع نجوم، در کارگاه یک روزه نجوم در مرکز فرهنگی و هنری شماره 4 شهر کرمانشاه شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، کارگاه یک روزه نجوم با حضور تعداد 10 نفر از مربیان و کارشناسان فرهنگی و به میزبانی مرکز شماره 4 کانون شهر کرمانشاه برگزار شد.

این کارگاه یک روزه، از صبح امروز یکشنبه 21 مرداد 1397 در محل مرکز نجوم کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در مرکز شماره 4 آغاز شد و شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی به فراگیری مباحث مربوط به نجوم، بررسی موقعیت، تغییرات، حرکت و ویژگی‌ های فیزیکی و شیمیایی پدیده‌های آسمانی ازجمله ستاره ها، سیاره ها، کهکشان ها، و... می پردازند.

همچنین در بخشی از این کارگاه، فراگیران با استفاده صحیح از «آسمان نمای سیار» آشنا می شوند.

در این کارگاه، «محمدرضا شهابی»، مسوول مرکز علوم و نجوم کانون استان کردستان با استفاده از اسلایدها و فیلم های مختلف به توضیح درباره عناصر مختلف تشکیل دهنده کهکشان ها و تشریح خواستگاه ستارگان و روند تشکیل آنها پرداخت. 

او همچنین به تجربیات خود در حوزه عرضه فعالیت نجوم به کودکان و نوجوانان اشاره و مباحث جذاب و  کاربردی در این حوزه را معرفی کرد. 
همچنین همکاران با حضور در آسمان نمای سیار و قرار گرفتن زیر گنبد آسمان نما با روش استفاده از نرم افزار به صورت عملی آشنا شدند.

بر همین اساس، پس از پایان یافتن این کارگاه آموزشی، مباحث مختلفی همچون؛ سیارات منظومه شمسی، کهکشان ها، صور فلکی و اجرام آسمانی، همراه با توضیح از سوی مربی نجوم به صورت زنده برای اعضا در حین اجرا نمایش داده خواهد شد.

آسمان نمای سیار کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در روزهای تابستان از کودکان و نوجوانان علاقه مند به موضوع نجوم ثبت نام کرده است و با استفاده از آسمان نمای سیار آنها را با مباحث هیجان انگیز فضا آشنا می کند.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =