گام به گام تا کارآفرینی

اعضای کتابخانه سیار شهری بجنوردبا هدف حمایت از تولید و کالای ایرانی و پرورش روحیه کار آفرینانه و آموزش مشاغل بومی و محلی در کارگاه سفال، مینا کاری و مجسمه سازی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان شمالی، محمد تقی زاده مربی کتابخانه سیار شهری بجنورد عنوان کرد: کودکان و نوجوانان از انگیزه بالایی برای یادگیری برخوردارند و دارای خلاقیت و هیجان بالایی هستند از این ویژگی آنها می توان استفاده کرد و مهارت کسب و کار و در نهایت تمرین خوب زندگی کردن را به آنها آموخت.

وی ادامه داد: در این برنامه کودکان و نوجوانان در یک کارگاه عملی شروع به طراحی و رنگ آمیزی سفالینه کردند و در جریان مراحل آماده سازی ، طراحی ، رنگ آمیزی ،پخت و نحوه عرضه به بازار قرار گرفتند.

گفتنی است استاد شمشیریان ، مدرس این کارگاه که از اعضای قدیمی کانون است، در جمع کودکان و نوجوانان گفت : کانون محیطی خوب برای رشد خلاقیت و ذوق هنری است و با توجه به اینکه ما به سرعت وارد عصر جدید کارآفرینی می شویم این نیاز در کودکان و نوجوانان احساس می شود که از مربیان  بهره‌گیرند و از بیشترین آمادگی برای ورود به عرصه کارآفرینی برخوردار شوند .

وی در ادامه با بیان اینکه  هنر آموز باید باور کند که فکر او قابل تحسین است، بیان‌کرد: در مسیر آموزش کار با سفال، فکر کودک باید برای کاربردی کردن اثر پرورش داده شود که این مهم فقط به همت مربیان محقق می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =