کد خبر: 280698
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
هفته‌ای پربرکت

مرکز فرهنگی هنری کانون تایباد، روزهایی پر از اتفاقات خوب را در هفته کرامت تجربه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز فرهنگی هنری کانون تایباد با برگزاری جشن روز دختر، فعالیت‌های دهه کرامت خود را آغاز کرد.  

جشن روز دختر

جشن روز دختر که شروع فعالیت‌های هفته کرامت بود، روز شیرین و به یاد ماندنی برای دختران کانونی محسوب می‌شد.

 در این روز مادران اعضا با هدیه‌ای ارزشمند روز دختر را به فرزندان خود تبریک گفتند. هدیه آنان به تبعیت از سلوک و اعتقاد بانو حضرت معصومه (سلام‌ا... علیها) چادر نماز، چادر ملی و مقنعه بود وکودکان و نوجوانان دختر کانون با به سر گذاشتن چادر ثابت کردند که حفظ عفاف و حجاب مهم‌ترین وظیفه ایشان در عصر کنونی است و به خوبی از الگوهای خود که حضرت زهرا و حضرت معصومه و حضرت زینب پیروی خواهند کرد

.

گامی به سوی تربیت دینی کودکان و نوجوانان

حجه‌الاسلام قاسم حیدری از اساتید حوزه علمیه شهرستان در جلسه دینی که با حضور مادران اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون تایباد برگزار شده بود به نقش مادران در تربیت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

این کارشناس فلسفه و کلام اسلام در این نشست با بیان آیه شریفه‌ای از قرآن مجید به مشفق بودن افراد در خانواده را یکی از صفات بهشتیان عنوان کرد و گفت: مشفق بودن تنها به معنای مهربان بودن نیست بلکه مشفق بودن یعنی نگران بودن برای دیگران تا مبادا راه راست را گم کنند و به بیراهه بروند و مادران نقش حساس و اثرگذاری در تربیت اخلاقی و دینی دختران امروز دارند و باید به این مهم بپردازند.  

استاد حوزه در ادامه از والدین خواست بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی نظارت داشته باشند و نسبت به پرورش دینی و اخلاقی آنان در محیط خانه و اجتماع هوشیار باشند و تلاش کنند ضمن آموزش غیرمستقیم مسائل دینی به آنان، فواید حجاب و عفاف را از خردسالی تفهیم کنند تا جامعه‌ای به دور از فساد و آلودگی‌های اخلاقی داشته باشیم.

فوتسال جام کرامت

در فعالیت‌های ورزشی مهارت‌ اجتماعی توسعه و رشد می‌یابد به همین منظور شرکت در مسابقات فوتسال جام کرامت گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های دهه مبارک کرامت بود.

در مرحله مقدماتی ۷تیم از اعضای مرکز فرهنگی هنری شهرستان تایباد برای صعود به مرحله بعد با یک‌دیگر به رقابت پرداختند و دو تیم برگزیده برای کسب جام کرامت با تیم‌های منتخب مساجد مسابقه دادند و به موفقیت نایل آمدند.

اجرای سرود «شکر خدا» و «امام رضا(علیه‌السلام)»، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی، هنری و ادبی و معرفی شخصیت حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) از دیگر برنامه های دهه مبارک کرامت در مرکز فرهنگی هنری کانون تایباد بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =