فعالیت‌های زیست محیطی‌ کانون سایه‌گستر «ساحل دوستی» شد

مربیان و اعضای کانون استان گیلان در ساحل پاسداران شهرستان بندرانزلی گردهم‌آمدند و ضمن اجرای فعالیت‌هایی هدف‌مند، برای پاس‌داشت دریای کاسپین میثاقی دوباره‌بستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه به مناسبت ۲۱ مرداد ماه و درسال‌روز امضای پروتکل همکاری‌های زیست محیطی پنج کشور حاشیه‌ی دریای خزر برای حفاظت ‌از بزرگ‌ترین دریاچه جهان صورت‌گرفت و درسایه‌ی فعالیت‌های هدف‌مند کودکان، مربیان و خانواده‌ها، اهمیت صیانت از این موهبت خدادادی به مخاطبان یادآوری شد.

طی برگزاری ویژه‌برنامه«ساحل دوستی» که همراهی کانون، فرمانداری، شهرداری و محیط‌زیست شهرستان بندرانزلی را درپی داشت، مربیان کانون به نقش و جایگاه دریای کاسپین اشاره و با مهم‌توصیف‌کردن اهمیت حفظ اکوسیستم آن، بر لزوم آگاهی‌بخشی به تمامی افرادجامعه در این زمینه ‌تاکیدکردند.

معرفی کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر و آشناسازی حاضران با گونه‌های درحال نابودی آن از جمله برنامه‌ها بود و درهمین حال نیز مربیان و اعضای این مجموعه‌ی فرهنگی به ساخت تندیس‌های شنی جانداران درحال انقراض پرداختند.

طناب‌کشی، پرواز بادبادک‌ها برساحل دوستی و تبیین چگونگی شکل‌گیری دریای خزر و آسیب‌های متوجه آن نیز برای مخاطبان دیگر برنامه‌ی این روز محسوب‌ می شد و دراین میان رئیس محیط‌زیست شهرستان بندرانزلی نیز از دغدغه‌های علاقه‌مندان محیط‌زیست برای کودکان و نوجوانان سخن‌گفت.

احسان هادی‌پور درهمین زمینه ورود پسماند و تخریب بوم سازگان طبیعی و بهره‌برداری بی رویه از منابع  را خطری بزرگ برای این گسترده‌ی آبی دانست و ازکودکان و نوجوانان خواست برای اشاعه‌ی فرهنگ حفاظت ازمحیط‌زیست بیش ازگذشته تلاش‌کنند.

گفتنی است، کشورهای حاشیه دریای خزر در سال ۱۳۸۲ کنوانسیون منطقه‌ای حفاظت از محیط‌زیست دریای خزر موسوم به «کنوانسیون تهران» را امضا کردند و در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۸۵ لازم الاجرا شدن این معاهده‌نامه را به‌عنوان یک واقعه مهم زیست‌محیطی جشن گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =