مرکز تخصصی علوم،  میزبان قصه‌گویانی از حوزه ۴ کارشناسی شد

مربیان قصه‌گوی مراکز حوزه چهار کارشناسی کانون استان تهران، در مرکز تخصصی علوم به اجرای قصه‌گویی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان تهران، دومین روز از جشنواره قصه‌گویی در مرحله حوزه‌ای، روز یکشنبه ۲۱ مردادماه با حضور ۹ قصه‌گو کار خود را در مرکز علوم آغاز کرد.

در این مرحله از جشنواره، مربیان از بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی با بهره‌گیری از تکنیک‌های متفاوت و متنوع در قصه‌گویی، قصه‌هایی با مضامین و محتوای تربیتی، اخلاقی و آموزشی، به اجرای قصه پرداختند.

گفتنی است در بخش نقد و نظر، کارشناسان فرهنگی و مربیان قصه‌گو ضمن ارایه نظراتشان پیرامون اجراهای خلاق قصه‌گویان، به بررسی و نحوه گزینش موضوعی قصه‌ها پرداختند.

بنا به گفته شیوا جعفری کارشناس فرهنگی حوزه ۴ محورهای گفتگو در این بخش از جشنواره، انتخاب قصه‌ها، بررسی ادبیات شفاهی و فولکلور و توجه به بن‌مایه برخی از داستان‌ها با زیرساخت‌هایی چون  شانس، بخت، کلک زدن و حتی انفعال شخصیت‌ها بود.

وی افزود: تمرکز درباره نحوه اجرای قصه‌ها برای کودکان، با در نظر گرفتن محور تربیتی آن‌ها، جلوگیری از بزرگنمایی خمیرمایه داستان و استفاده  درست از آن‌ها از دیگر شاخصه‌هایی بود که در تحلیل‌ها به آن‌ها اشاره شد.

در دومین روز از این جشنواره، محور تحلیلی گفتگوها بیشتر بر انتخاب قصه متمرکز شد و شاخص انتخاب داستان  از ادبیات کهن و عامیانه، تأثیرگذاری کلام و اجرای مربی  موردبررسی قرار گرفت.

در پایان این روز شیرین و سرشار از  داستان‌های متنوع، قصه‌گویان در محیطی کاملاً دوستانه و فارغ از داوری، به بحث و تبادل‌نظر پیرامون  قصه‌ها پرداختند، تا از تجربیات یکدیگر در راستای ارتقاء دانش، پربارترشان قصه‌ها و تقویت اجرای قصه‌گویی‌ها استفاده کنند.

لازم به ذکر است که شیوا جعفری و آزاده جعفری کارشناسان فرهنگی استان و همچنین صدیقه اطهری کارشناس اسبق و همکار بازنشسته کانون استان تهران میهمانان قصه‌گویان حوزه ۴ استان بودند.

بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی مرحله حوزه‌ای مراکز کانون استان تهران، از نیمه مرداد تا اوایل شهریورماه ۱۳۹۷ در مراکز ۴۲،۲۱،۹،۸ و علوم، به‌عنوان مراکز میزبان، در پنج حوزه کارشناسی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =