مفاهیم سبک زندگی اسلامی از طریق جشنواره‌های کانون به کودکان و نوجوانان منتقل می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، فرهاد آقابیگی سرپرست معاونت فرهنگی کانون به همراه زهره‌ معماری‌نسب کارشناس مسوول این حوزه و ملیحه یزدان‌پناه کارشناس روابط عمومی استان، درتحریریه روزنامه خراسان حاضر و به تشریح فعالیت‌های کانون پرداخت.

فرهاد آقابیگی در این دیدار دوستانه که در هفته خبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک این روز، وجود روحیه همکاری و تعامل خبرنگاران این روزنامه را در پوشش و انعکاس فعالیت‌های کانون را ستودنی ارزیابی کرد و گفت: امروزه نویسندگان باید به نیاز و علاقه مخاطبان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند و کانون استان تلاش کرده است با برگزاری انجمن‌های ادبی این فرصت را فراهم آورد و امیدواریم با استفاده از تجربیات خبرنگاران و صاحبان قلم کانون بیش از پیش به مخاطبان معرفی شود.

وی در ادامه، گزارشی از فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ارائه کرد و افزود: بیش از ۳۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثابت در استان فعالیت می‌کنند که ۹ مرکز در مشهد واقع شده و علاوه بر آن دو مرکز سیار شهری و یک مرکز سیار روستایی نیز خدمات کتابخانه‌ای را در این شهرستان انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: متاسفانه رشد کانون‌ها با رشد جمعیت مناطق، هم‌خوانی ندارد ولی قرار است ۴ کانون دیگر در مناطق لادن، الهیه، جاده قدیم توس و نظام‌دوست مشهد نیز ایجاد شود و با ساز و کارهایی که داریم سعی خواهیم کرد با طرح‌های مختلفی چون طرح «کانون و مدرسه»، پوشش حداکثری مخاطبان را در استان شاهد باشیم.

فرهاد آقابیگی  تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف همچون جشنواره‌های فیلم، قصه‌گویی و ... از جمله فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد و افزود: نگاه ما به برگزاری چنین جشنواره‌هایی، انتقال مفاهیم سبک زندگی اسلامی است که در قالب فیلم و قصه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

 سردبیر روزنامه خراسان نیز در این نشست، فعالیت کانون و ساختار آن را بی‌نظیر دانست و گفت: استمرار فعالیت‌های تخصصی که در کانون انجام می‌شود، کار مشکلی است. " سید علی علوی"افزود: روزنامه خراسان این آمادگی را دارد که در زمینه تهیه محتوای خبر، اطلاع‌رسانی و پیگیری ایجاد کانون در محلات، همکاری کند.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =