فراگیری معیارهای انقلاب به کودکان با نگاه فرهنگی محقق می‌شود

مدیرکل دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: متولیان فرهنگ باید نگاه ویژه‌ای به فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم تا بتوانیم معیارهای انقلاب را به کودکان ونوجوانان بیاموزیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، قاسم تنها روز شنبه در آیین معارفه مسوول حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما  یک انقلاب فرهنگی است و به همین علت متولیان فرهنگ باید نگاه ویژه‌ای به فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم تا بتوانیم معیارهای انقلاب را به کودکان ونوجوانان بیاموزیم.

وی ضمن ارایه این مطلب که امنیت و فرهنگ دو مقوله به هم پیوسته و ناگسستنی می‌باشد، گفت:کانون ماهیت فرهنگی دارد و حراست در دل کانون کار امنیتی انجام می‌دهد.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون، رسالت پیامبرگونه مربیان کانون را رسالت مهمی دانست و افزود: رشد و تعالی کودکان ونوجوانان که سرمایه‌های اصلی این مملکت هستند در دستان پرتوان شماست.

وی هویت و کرامت بخشی به همکاران را از شاخص‌ترین برنامه‌های حراست دانست و گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین عامل هر سازمان است و بنابراین حفظ نیروی انسانی به عهده مجموعه حراست می‌باشد.

تنها یادآور شد:حراست  جزیی از چرخه‌ کانون است وهمراهی و تعامل همه‌ی کارکنان کانون رسیدن به اهداف سازمانی را هموار می‌کند.

مدیر دفتر مرکزی حراست واقع بینی، اخلاص در عمل، رفتار منصفانه، عدم قضاوت نابجا، گذشت و اغماض، کلان نگری، مثبت اندیشی، تمرکز بر پیشگیری را از مواردی که همکاران حراست باید به آن توجه کنند عنوان کرد.

رعایت قوانین، تعادل و تعامل مناسب، کرامت و هویت بخشی به همکاران، نظم و اقتدار از دیگر ویژگی های کاری حراست کانون بود که مدیر دفتر مرکزی حراست کانون در این رابطه به رعایت آن ها تاکیدکرد.

در این مراسم مدیر حراست کل استان ضمن تقدیراز تلاش کارکنان کانون پرورش فکری، این سازمان را سازمانی مهم دانست که در چارچوب انقلاب اسلامی به تربیت وپرورش کودکان ونوجوانان می‌پردازد.

وی از کارکنان کانون خواست با تربیت کودکان ونوجوانان انقلابی  عزت ملی واقتدار، اعتماد به نفس، استقلال سیاسی، آزادی اندیشه و رشد اخلاقی و معنوی را مد نظر قرار دهند.

مدیر حراست کل استان حضور حراست درمجموعه‌ی فرهنگی کانون را حضوری آرامش‌بخش و همراه توصیف کرد و ازمسوول حراست خواست با تعامل و همکاری در اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی کودکان ونوجوانان نقش اساسی داشته باشد.

همچنین دراین مراسم ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون هرمزگان با بیان این مطلب افزود:کانون نهاد فرهنگی است که با اندیشه ورزی و رفتار سازمانی مناسب در تربیت کودکان ونوجوانان موثر بوده است.

وی حضور و هدف تمامی کارکنان در کانون را ارزشمند دانست و گفت: هدفی که ما در کانون دنبال می‌کنیم هدفی مقدس است و تمامی مربیان کانون با بینش به هویت‌بخشی ملی و مذهبی الگوهای شایسته‌ای برای کودکان ونوجوانان می‌باشند.

در پایان علی قاسمی مسوول جدید حراست کانون نیز با قدردانی از حسن اعتماد این مجموعه ابراز امیدواری کرد با تعامل و همراهی سایر کارکنان بتواند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

گفتنی است پیش از این علی بهنیا مسوولیت حراست  کانون استان  را بر عهده داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =