کد خبر: 280729
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
بازدید 705
تازه‌های تابستانی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

طرح «یک روزبرای فردا»، افتتاح نمایشگاه آثار اعضا با حضور مسوولان و تشکیل شورای اعضا، از تازه‌ترین برنامه های مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین در فصل تابستان امسال است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هم‌زمان با حضور پررنگ تابستانی اعضا در مراکز فرهنگی و هنری برنامه‌های تازه‌ای اجرا می‌شود.

مرکز فرهنگی و هنری آوج طرح «یک روز برای فردا» را با همکاری اعضای نوجوان خود آغاز کرد.در این طرح چهار عضو نوجوان فعال، به عنوان مربی مسوول، مربی هنری و ادبی ونیروی خدمات، انتخاب شدند و به انجام وظیفه پرداختند.

همکاری خوب اعضا با کارکنان جدید و کم‌سال کانون، درخواست آن‌ها برای ادامه این طرح و جایگزینی سایر اعضا به عنوان کارکنان از نتایج اولیه این طرح بود.

تقویت اعتماد به نفس، مسوولیت پذیری و آشنایی با روند کار از جمله اهداف اجرای این طرح بود.

مرکز فرهنگی و هنری سگزآباد نمایشگاه آثار اعضای خود را به مناسبت سال‌روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) افتتاح کرد.در مراسم افتتاح این نمایشگاه «علی رحمانی» فرماندار بویین‌زهرا»، «علی نجفی» رییس اداره ارشاد، اعضای شورای شهر و دیگر مسوولان در کنار اعضای مرکز و خانواده‌هایشان حضور داشتند.

مرکز فرهنگی و هنری الوند، با هدف جلب همکاری اعضا و ترغیب آن‌ها برای مشارکت در برنامه‌های کانون، با برگزاری یک انتخابات کتابخانه‌ای، چهار عضو دختر و چهار عضو پسر را به عنوان اعضای شورای کانون الوند معرفی کرد.

در این طرح پس از معرفی چند عضو (فعال و برگزیده)، اعضا در یک انتخابات درون مرکزی، به کاندیداهای شورای مرکز رای دادند و پس از رای گیری هشت نوجوان به عنوان اعضای شورا و شش نفر به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.

این اعضا در ادامه به برخی نشست‌های شورای فرهنگی مرکز دعوت و در تصمیم گیری برای برنامه‌ها سهیم می‌شوند.

در مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو، 15 عضو پسر در کارگاه ساخت جورچین شرکت کردند.

در این کارگاه، اعضا در قالب گروه‌های دو و سه نفره جورچین‌هایی از تصاویر کتاب‌های محبوب‌شان ساختند. این جورچین ها که با هدف جذابیت بخشیدن به فعالیت معرفی کتاب و کتاب‌خوانی ساخته شدند، در دسترس همه‌ی اعضای مرکز قرار خواهد گرفت.

اعضای دختر مرکز نیز در راستای معرفی کتاب‌های محبوب‌شان، با شخصیت‌های کتاب‌های موجود در مرکز همراه شدند و در یک کارگاه ادبی به معرفی آن‌ها پرداختند.

در مرکز فرهنگی و هنری محمدیه هم جشن «پیوند نورانی» با حضور 50 عضو کودک و نوجوان دختر برگزار شد.در این مراسم به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، با حضور حجت الاسلام غلامحسین جبلی«کارشناس مذهبی»، فعالیت‌هایی مانند تلاوت قرآن کریم، سرود ملی، شعرخوانی، قصه گویی و مسابقه انجام شد.در بخشی از برنامه، مهمان مراسم درباره شخصیت حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) با اعضا به گفت و گو نشست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =