کد خبر: 280741
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
بازدید اعضا نوجوان کردستانی از مؤسسه مطبوعاتی کورده واری

جمعی از اعضای نوجوان داستان‌نویس کردستانی عضو کانون‌پرورش‌فکری کودکان‌ونوجوانان سنندج به مناسبت هفته گرامیداشت خبرنگار از مؤسسه مطبوعاتی کورده واری دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در جریان این بازدید نوجوانان داستان نویس کردستانی با خدمات و فعالیت های تخصصی مؤسسه مطبوعاتی کورده واری در حوزه رسانه، اطلاع رسانی، خدمات مشاوره رسانه ای، شیوه های تنظیم اخبار در رسانه ها و مراحل چاپ نشریه آشنا شدند.

در راستای موازی بودن کارگاه داستان با خبر هایی که مدام از مردم می خوانیم و می شنویم در آستانه ی روز خبر نگار جمعی از اعضای فعال کارگاه های ادبی مجتمع فرهنگی هنری سنندج به بازدید ماهنامه ی کورده واری رفتند.

 این نشریه با بازتاب جهانی و فعالیت‌های بین‌المللی با مدیر مسئولی خبات ساعدی این جوان خوش آتیه و استاد دانشگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد او از فعالیتها و افتخار آفرینی همکارانش در نشریه اش برای اعضا با شور و حرارت خاصی سخن می گوید. ماهنامه ی کورده واری تنها نشریه ای است که با کارتون و کاریکاتور صفحه ی اول خود را بر ویترین دکه های مطبوعاتی به نمایش می گذارد و تنها نشریه‌ی استان کردستان است که موقوفات خود را تقدیم زندانیان بی بضاعتی می نماید تا بتواند طعم آزادی با خانواده‌هایشان سهیم باشد.

 خبات ساعدی در باره‌ی مکانشان به اعضا می‌گوید درست است اینجا دفتر کوچکی است اما با توجه به حجم رفت و آمد مردم در این مسیر می خواستم نشان دهم که می شود از جای کوچکی به اندازه ی یک دفتر کوچک هم که شده صدای مردم را به تمام دنیا رساند .در حاشیه ی این بازدید اعضا کتابخانه و نمایشگاه کاریکاتورهای مطبوعاتی امیرسهیلی که همزمان همکار نشریه هم هست را به تماشا ایستادند و از سالنامه های روز نامه اطلاعات از سال 1308 تا کنون لذت بردند.

لازم به ذکر است،در حاشیه نشست روز خبرنگار در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون سنندج یک صفحه از نشریه کورده واری به چاپ آثار اعضا اختصاص یافت که نویدی برای بهتر نوشتن شعر و داستان توسط اعضای کودک و نوجوان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =