تعامل دوسویه با کنشگران فرهنگی، هنری در دستور کار قرار خواهد گرفت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان گفت: تعامل دوسویه با کنشگران فرهنگی، هنری و اجتماعی به همراه آموزش حقوق شهروندی به کودک و نوجوان در دستور قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان وحید کیانی مدیرکل جدید کانون خوزستان با بیان این مطلب افزود: با توجه به شرایط اقلیمی موجود، صیانت از محیط‌زیست و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با مفاهیم محیط زیستی از دیگر برنامه‌های کانون است.

وی با اشاره به این‌که برای بسیاری خوزستان بهشت باستان‌شناسی است خاطرنشان کرد: این در حالی است که شاید بخش چشمگیری از جامعه از میراث ارزشمند خود بی‌اطلاع باشند.

کیانی در ادامه از برگزاری طرح «هر کودک یک میراث دار» با توجه به ظرفیت‌های میراثی با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در خوزستان خبر داد و تأکید کرد: در نظر داریم در یکی از طرح‌هایمان با تمرکز بر تاریخ دوره‌های مختلف بتوانیم کودک و نوجوانان استان را با میراث فرهنگی منطقه‌ی زندگی خودشان آشنا کنیم.

این مدیرکل فرهنگی با ابراز امیدواری از این‌که در آینده هر کودک یک میراث دار خوبی برای جامعه ما باشد اظهار کرد: خوزستان دارای بناها و میراث‌های معنوی متنوعی است و با تمرکز بر فرهنگ‌های استان می‌توانیم سطح آگاهی نسل بعدی در زمینه میراث را بالا ببریم.

کیانی توضیح داد: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی سعی می‌کنیم مناسب با فرهنگ و آداب هر منطقه خصوصاً مناطق کم برخوردار برنامه‌های ویژه‌ای را اتخاذ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه کمی و کیفی مراکز و فعالیت‌های آن‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: باید در تعداد مراکز شهرستان‌ها تعادل ایجاد شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان اضافه کرد: هدف ما رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان است و قطعاً با عرضه محصولات مناسب و برنامه‌ریزی در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی در حوزه کودک و نوجوان این هدف خود را دنبال خواهیم کرد.

کیانی یادآور شد: در برگزاری فستیوال‌های ملی و منطقه‌ای استفاده همه‌جانبه از سایر فعالان فرهنگی، اجتماعی، ادبی و ... را در نظر خواهیم گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =