انجمن پژوهشگران در کانون سرخه و مهدی‌شهر تشکیل شد

انجمن پژوهشگران ویژه اعضای نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه و مهدی‌شهر تشکیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فاطمه ربانی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر از برگزاری نخستین جلسه انجمن پژوهشگران نوجوان با حضور ۲۱ عضو دختر و پسر و دعوت از رضا شمسخانی رئیس بنیاد آرمان روشن، خبر داد و گفت: اعضای نوجوان در این نشست ضمن آشنایی با مراحل پژوهش، تفاوت روش تحقیق با تکنیک را تجربه کردند.

شمسخانی خاطرنشان کرد: در تحقیق، روش را با تکنیک اشتباه نگیریم. تکنیک یعنی وسیله و ابزار. ممکن است روش یا شیوه، بررسی باشد و تکنیک آن، مصاحبه. ممکن است شیوه، مشاهده باشد و ابزار یا تکنیک آن، دوربین.

رئیس بنیاد آرمان روشن در ادامه این نشست، پیرامون ساختار پژوهش، سخن گفت و پس از برقراری ارتباط دوسویه با اعضا به سؤال‌های آنها پاسخ داد.

خدیجه حمزه مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه نیز اظهار داشت: انجمن پژوهشگران نوجوان با دعوت از محمدرضا اسلامی مدرس دانشگاه فرهنگیان سمنان با هدف فراهم کردن زمینه بروز استعداد، خلاقیت و توانایی پژوهشگری اعضای نوجوان و آشنایی با مراحل انجام یک فعالیت تحقیقی، تشکیل شد.

حمزه افزود: در جلسه نخست این انجمن اعضای نوجوان با تعریف پژوهش، پژوهشگر، اهمیت بیان مسأله و چرایی ثبت نوشته‌های روزانه و... آشنا شدند و در ادامه با بررسی انواع پژوهش به انتخاب موضوع برای انجام فعالیت تحقیقی پرداختند.

گفتنی است؛ علاقمندان به پژوهش با حضور در نشست‌های پژوهشی با ماهیت و رویکرد پژوهش در کانون پرورش فکری بیش از پیش آشنا می‌شوند و با بررسی و بازبینی آثار پژوهشی، راهی نو پیشِ روی دانشمندان نوجوان پژوهشگر باز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =