کد خبر: 280774
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
بازدید 863
خاطره گویی آزاده دوران دفاع مقدس در همدان

خاطرات آزاده همدانی از روزهای ‌اسارت در جمع اعضا مرکز فرهنگی هنری شماره دو همدان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، در آستانه سالروز ورود آزادگان به سرزمین اعضا مرکز فرهنگی هنری دو همدان به پای خاطرات شیرین آزاده سرافراز سید جعفر دعوتی نشستند.

محمد تقی توکلی کارشناس فرهنگی و نماینده کمیته ایثار و شهادت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ابتدای مراسم خاطر نشان کرد: آزادگان نماد از خود گذشتگی و خود باوری هستند  و همچنین در این  روز فرخنده میهن اسلامی شاهد حضور عزیزانی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های مخوف رژیم بعثی صدام، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود ‌گذاشتند.

وی این روز را یکی از خاطره‌انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی نام برد که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در این راه عهد و پیمانی با خدا بسته بودند.

سید جعفر دعوتی در تاریخ 19 مهرماه سال 1365 و در سن 17 سالگی در قالب یک کاروان مردمی به عنوان نیروی بسیجی به منطقه اعزام و در گردان رزمی 155 و گروهان 3 مشغول فعالیت شد. در این مدت بعد از گذراندن یک دوره آموزشی در منطقه گتوند شهر دزفول به عنوان گروهان ویژه در گروهان یک سازماندهی و پس از آن نیز برای گذراندن دوره‌های تکمیلی غواصی در همان منطقه آماده شد.

در ادامه حضور خود در جبهه و گذراندن دوره‌های آموزشی برای آشنایی با اروند کنار مدتی نیز در این منطقه آموزش داشت و پس از آن به عنوان نیروی خط شکن عملیات کربلای 4 در 3 دیماه سال 65 به منطقه عمومی خرمشهر به روی منطقه ام‌الرصاص به آب زد و در نهایت به واسطه لو رفتن عملیات، مجروح شدن دوستان و شهادت بسیاری از رزمندگان صبح روز عملیات یعنی 4 دیماه با تنی زخمی در محاصره دشمن قرار گرفته و به اسارت رژیم بعث عراق درآمد.

"آزاده سرافراز سید جعفر دعوتی در قلب قصه شهیدی که زنده شد خاطرات زیبای خود را برای اعضا کانون بیان کرد.

اجرای سرود، شعر خوانی، قرائت دکلمه و اهداء لوح یاد با حضور یک‌صد نفر از اعضا از سایر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =